Drukkingen hoe zit dat nou?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Drukkingen hoe zit dat nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 13:38

Drukkingen krijgt een paard van slecht passende zadels/ schurende singels. Dat is mij duidelijk. Maar.....
Wacht, ik zal even het hele verhaal duidelijk van voren af aan opschrijven.
Eergisteren heeft mijn zus met Berber gereden. Gisteren heb ik Berber geborsteld, maar ze was erg nijdig. Ik voelde verder en kwam een dikke bult onder haar buik, tussen de benen tegen. Zo groot als een ei ongeveer, iets kleiner. Beste bult dus.
Verder gepoetst, ik kwam aan de andere kant van haar lichaam. Daar zit dus ook helemaal een zwelling. Op de plaats waar de singel zit, even onder het zadel zeg maar. Dit was niet een bult maar echt een lange, uitgespreide zwelling. Op deze plaats was ze niet alleen neidig, ze keek al boos als ik er al naar wees. Berber kan soms wat kleinzerig zijn, maar dit deed duidelijk heel erg zeer.
Een drukking, dat moet wel. Een steek van een of ander beestje kunnen we toch wel uitvlakken met deze vorst?
Maar..... Berbers zadel past prima. Daar zat de drukking ook niet, maar de singel is ook prima. We hebben voor haar een neoprene singel, rijden we ook al 2 a 3 jaar mee, dus allergie/ overgevoeligheid of iets dergelijks kan het niet zijn.
De singel is schoon, zit nooit overmatig strak, na het singelen worden de benen even naar voren "getrokken" om alles soepel te laten zitten.
Ook onder het rijden was er niets aan de hand, geen verzet, geen tekens van pijn. Ook bij het afzadelen na de rit was er niets te merken of te zien.

Hoe kan ze dan toch een drukking hebben? Of zou het iets anders kunnen zijn? Vanochtend was het overigens al een stuk afgezakt. Ze was ook niet zo boos meer, deed een stuk minder pijn. Ik verwacht dat het morgen alweer meer afgezakt zal zijn.
Maar wat me meer zorgen maakt, hoe zou ze in hemelsnaam aan die zwellingen gekomen zijn? De drukking onder haar buik zou kunnen komen door de martingaal, dat het geknepen heeft. Zou het zo kunnen zijn dat zo'n zwelling door zenuwen oid door kan trekken naar de zijkant en zo daar weer een hele nieuwe zwelling kan ontstaan
_________________

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 16:14

zoals je het vertelt lijkt mij inderdaad een drukplek,van de singel.Maar als je zeker weet dat er niks te strak zat,en dat de huid niet klem heeft gezeten en dat er geen vuil onder de singel zat dan moet het wat anders zijn.Wat weet ik ook niet.Het lijkt mij niet dat er maar zo op een andere plek weer een zwelling kan zitten.Hou het effe in de gaten en als het zo blijft laat anders de da er effe naar kijken

groetjes,

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-02 17:47

Whop heeft dit ook 1 keer gehad, heel vreemd. Totaal uit het niets in eens meerder dikke bulten aan de zijkanten. Heb er toen klei opgesmeerd met een koolpack er tussen. De volgende dag was het weer helemaal weg. Vreemd inderdaad weet nog steeds niet hoe het is ontstaan maar is tot nu toe nooit meer terug gekomen. Hoop dat dit voor jouw ook het geval is.

greetz Kim

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 19:33

Dat hoop ik inderdaad. Vandaag was de zwelling aan de zijkant van haar buik bijna weg. Onder de buik zat nog een beetje een zwellinkje.
Het zakt dus redelijk snel af.
We rijden haar nu niet, eerst rustig de tijd geven om te genezen.
Maandag moet het helemaal weg zijn, zit er dan nog zwelling halen we even de DA erbij. Is toch wel vreemd zoiets he?

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-02 22:16

willen jullie ook ff kijken bij het onderwerp: pijn, maanden na stuklopen ?

bedankt!

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-02 15:21

Welkom in de wereld van de vage zwellingen.... Heb je mijn berichtjes toen over Kaminka's zwellingen gevolgd? Die ontstonden ook na het rijden en zakten later naar beneden.

Op dit moment vermoeden we dat de sporen van mijn bijrijdster precies de grote ader op haar buik (vanaf de elleboog zeg maar) geraakt heeft en een flinke bloeduitstorting heeft veroorzaakt. Niet dat ze zo ontzettend zit te schoppen of zo, maar Kaminka is nogal slecht voor het been en die krijgt dus nog wel eens een por als ze niet op de kuit reageert.

Heel akelig, maar wij weten nu in ieder geval waar het van gekomen is en houden daar rekening mee. Waar het bij Berber door ontstaan is???? Ik zou het niet weten.

regiorunner2
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:01

en nu? Moet ze nu zonder rijden?