oestheopatie...iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

oestheopatie...iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 09:55

Bij mijn paard staat een wervel scheef in de voorhand,die moet ik recht laten zetten.Heeft iemand daar ervaring mee?
Dit moet gedaan worden door een kraker of een oestheopaat.
Heeft iemand ervaring met oestheopatie?
Weet iemand een goeie in overijssel.
groeten baudy

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:24

Ik weet niemand voor je in Overijssel, maar ik heb wel ervaringen met ostheopathie bij paarden... (nou ja.. Banjer dan... Haha!)

Banjer en ik hebben positieve ervaringen... Lachen Tegen het einde van de behandeling staat Banjer bijna te slapen, en na de behandeling is het verschil duidelijk merkbaar... veel soepeler op links... (mijn eigen fout.. ik ben vast op links, dus Banjer ook...)

"Nadeel" is wel dat je een paar dagen na de behandeling niet mag rijden...

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 10:38

Bij mijn paard zijn scheve wervels rechtgezet door de manueel therapeut. Dit werkte heel goed en hij ging er echt makkelijker en soepeler van lopen. Na de behandeling moet je vaak een week longeren en daarna om de dag longeren en rijden (nog 1 week). Als het daarna goed is kan je weer gewoon rijden. Vaak krijg je wel oefeningen mee die je na het rijden doet om ervoor te zorgen dat de wervel los blijft.

branki

Berichten: 563
Geregistreerd: 24-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:06

Een paar weken geleden is bij mijn paardje een wervel in de schoft rechtgezet. Ik ben bij de kliniek van Eric Laarakker geweest in De Bilt. Een aantal jaren geleden ben ik daar ook al geweest en ik kan het iedereen aanraden.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:43

binnenkort komt Hans Lenselink (osteopaat)bij ons op stal. Daarna zou ik jou mijn ervaring kunnen meedelen. Kijk anders even op http://www.paardenosteopathie.org/ daar staat wat meer info op.