Is kuil een dikmaker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Is kuil een dikmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 14:27

Sinds een paar maanden is mijn paard behoorlijk aan het buiken. Ze had altijd wel de drang om een grasbuik te vormen als ze op het land stond maar ze heeft al maanden niet meer op het gras gestaan. Volgende week gaan ze weer het land op, en dan komt ze op een kaal stukje te staan.

Nu kan je haar ribben dus gewoon voelen, en ze is ook niet moddervet. Ze glimt als een spiegel en zit goed in haar spieren en vel. Ze heeft gewoon een grote buik. Dit is overigens echt iets van de laatste tijd, want vroeger werd ze nooit zo dik.

We zijn twee jaar geleden naar een nieuwe stal gegaan waar de paarden kuilgras krijgen, dus ik zit er toch sterk aan te denken dat dit de boosdoener is. Ik ben dus overgestapt op hooi sinds een paar dagen. Ze krijgt nu dagelijks drie keer een plak hooi, 2x een halve schep biks en 1x minder dan een halve schep in totaal muesli en zemelen met Foene Griek, zeewier, lijnzaadolie en knoflooksnippers. Verder wordt ze 4 a 5 keer per week gereden, de rest gelongeerd en één dag vrij (wandelen)

Heeft iemand enig idee wat ik hier fout doe of wat er anders zou kunnen???

Morgen komt de Veearts om te enten, dus ik vraag hem ook om raad. I
Ik word er nu wel héél erg moe van om elke keer in het bos uit te leggen aan mensen dat m'n paard niet drachtig is Boos!


Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 15:01

Zie je wel! Dat gekke paard kan toch niet dik worden van dat banketstaaf schepje biks op een dag!
En ik ga ook voor de zekerheid even vragen aan de DA of ik bloedonderzoek zou moeten doen voor de zekerheid.

Thanks!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy


Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 16:20

Mmm, zou kunnen hoor. Bij mijn paard is de dikke buik overal en altijd iig Boos!

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 20:12

Rosanna schreef:
Toevallig past je avatar wel bij je topic Haha!


Nu val ik door de mand
*LOL* *LOL* *LOL*

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 15:48

Nou, Mevrouw staat nu een week op hooi, en ik begin al verschil te zien...of ik wíl het te graag Haha!
Ze is overigens helemaal niet blij met haar hooi-dieet...

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 12:46

gouda schreef:
Fijn dat je al verschil merkt.

Bij mij op stal staan oudjes die op kuil staan 1 ervan heeft zelfs hele vetkwabben op zijn lijf. Mijn oudje krijgt hooi en die heeft dat niet die gaat er van aan de diarree ook.



De rest van de paarden krijgt wel gewoon kuil, en bij hen zie je helemaal niks. Maar het zal wel met haar bouw te maken hebben Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: esmee1233, Orthos, springzeker, xAnthea en 63 bezoekers