droge hoeven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

droge hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 19:33

mijn paardje heeft erg droge hoeven Huilen hebben jullie een tip war je dan het beste kan gebruiken? Ik twijfel zelf erg de ene zegt dat je ze alleen elke dag goed nat moet maken en de ander zegt dat je er hoevenvocht op moet smeren en een ander zegt weer dat je ze in moet vetten. Ik hoor het graag wat jullie zouden doen *LOL*

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 19:35

eerst de hoeven is afschuren met water met zo staalwolletje, als ze nog nat zijn vet erop die zorgt dat het water naarmate in de hoef dringt, niet zomaar vetten dit helpt niks! ook de kroonrand vermijden. ook niet overdrijven met vetten want dit heeft een omgekeerde werking

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 19:38

oke bedankt voor je reactie ik zal het gaan proberen

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:22

Zo zou ik het ook doen, afspuiten en invetten. Maar ik weet niet waarom je de kroonrand zou moeten vermijden? Van daaruit groeit de hoef, lijkt me belangrijk om die ook in te vetten. Maar misschien is er een goede reden die ik niet ken om het niet te doen?

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:23

Zo zou ik het ook doen, afspuiten en invetten. Maar ik weet niet waarom je de kroonrand zou moeten vermijden? Van daaruit groeit de hoef, lijkt me belangrijk om die ook in te vetten. Maar misschien is er een goede reden die ik niet ken om het niet te doen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 20:28

Ik verplaats je topic even naar Medisch, daar is het meer op z'n plaats.
Verder kan ik je adviseren om de zoekfunctie even te raadplegen want er zijn al redelijk veel topics over dit onderwerp (met veel nuttige reacties !).

Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 21:11

kweet nie t schijnt dat je dat best vermijd? naar zegge van de smid

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 10:29

Rainmaker gebruiken, ik ben zelf tegen vetten omdat ik uit ervaring weet dat dit de hoef afsluit (Kevin heeft nogal probleemhoeven)
In de Zomer krijgt Kevin droge brokkelhoeven en dan is Rainmaker (te koop bij de paardendrogist) voor hem de enige oplossing. Is super vocht inbrengend en onttrekt ook vocht uit de omgeving dus uit de lucht en het gras e.d.
1e week doe ik het om de dag , 2e week nog maar 2x per week.
Het is best duur maar met 1 zo'n blik doe ik bijna 2 jaar dus dan is het ineens weer heel goedkoop.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 11:54

Hoefvocht smeren.
Dat is te koop bij de paardendrogist (9,25E voor 500 ml geloof ik).
Het is geen vet maar een balsem zegmaar, dus op waterbasis zodat het de hoef niet afsluit.

ijoor

Berichten: 8
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 12:04

Net als T@nj@ gebruik ik Rainmaker en ben hier echt super tevreden over!! OK dan!

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-04 19:53

bedankt voor jullie reacties, ik denk dat ik dat Rainmaker maar eens ga proberen. misschien helpt het bij hem ook wel. Hoefvocht heb ik net van de week weer besteld dat gebruikte ik al maar zijn hoeven blijven best nog wel droog. Het is echt een ramp. Ga morgen dat Rainmaker wel bestellen. Nogmaals bedankt

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 20:36

Hoefvocht heb ik ook een periode gebruikt en dat hielp bij kevin ook niet voldoende, Ranimaker is bij hem het enige wat echt helpt, laat je ons nog weten of het heeft geholpen?

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-04 22:27

yep ook ik heb een boel geprobeerd. eerst hoefvocht, maar was niet voldoende. toen rainmaker en werkt echt super. het is wel duur maar ik zelf doe wel een half jaar met zo'n pot zo niet nog langer.

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 11:34

als je een half jaar met een pot doet of nog langer valt de prijs op zich nog wel mee. ik zal het jullie laten weten of het ook bij mijn paardje helpt

dundayescape

Berichten: 98
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 17:03

T@nj@ schreef:
Rainmaker gebruiken, ik ben zelf tegen vetten omdat ik uit ervaring weet dat dit de hoef afsluit (Kevin heeft nogal probleemhoeven)


ik dacht altijd dat als je de hoef wil vetten eerst schoon moet borstelen met water dan zorgen dat de hoef echt goed nat is en dan alleen de kroonrand moet invetten, juist omdat vetten de hoef afsluit.

clavecimbel
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 10:02

als het goed is ontvang ik vandaag dat Rainmaker. we hadden het een donderdag besteld, als ik het ontvang gebruik ik het gelijk vanavond. dan horen jullie nog wel of het werkt. ik hoop van wel.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:38

dundayescape schreef:
ik dacht altijd dat als je de hoef wil vetten eerst schoon moet borstelen met water dan zorgen dat de hoef echt goed nat is en dan alleen de kroonrand moet invetten, juist omdat vetten de hoef afsluit.


Als je alleen de kroonrand doet is het geen probleem lijkt mij maar het gaat hier om droge hoeven en veel mensen vetten dan nog wel eens de hele hoef in zowel binnen als buiten, dat sluit dus af. Als je alleen de kroonrand doet blijft deze denk ik daardoor soepel maar het geeft de hoef dus geen extra vocht.

clavecimbel, niet meteen na de eerste keer resultaat verwachten hoor Haha! kijk het even een week aan

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:55


Nizpie95

Berichten: 236
Geregistreerd: 08-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:59

mijn pony heeft ook last van brokkelhoeven, maar daar gebruik pedicure hoefcreme voor .
eerst spuit ik ze af en daarna smeer ik ze af.
dit smeersel sluit de hoef niet af maar trekt als extra vocht in d ehoeven *LOL*