zelf hechtingen eruithalen...bij zena

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

zelf hechtingen eruithalen...bij zena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 19:02

zullen jullie misschien denken:'waarom ga ze dat zelf doen''? Verward

nou ja ,niet omdat ik dat graag wil maar mijn veearts zei dat ik het zelf wel kon doen,hij heeft een operatiemesje gegeven.(ik ben wel
zijn assistente Knipoog geweest voor 1 1/2 jaar)

ik heb dus vandaag een praam geleend en een sedalin gekocht en ga morgen maar eens met behulp van een vriendin aan de slag.

zena is ruim twee weken geleden in de sloot belandt waarin veel glas e.d lag,dus heeft ze een winkeljaap aan de binnenkant achterbeen boven haar sprong.iedere dag moest ik de drain schoonhouden en de wond doorspoelen met schoon water,dat heeft ze keurig toegelaten de eerste week maar nu....

zena haar hechtingen zitten er nu ruim 2 weken dus in en het botvlies eronder is gaan opzwellen en de hechtingen staan dus strak,korsten belemmeren wel het zicht helaas.

het hechtdraad lossnijden en verwijderen is de kunst niet maar zena is het spuugzat dat gerommel aan haar been en heeft nu een wat los achterbeen daardoor gekregen.

ik ga het dus morgen proberen eenmaal en anders komt mijn va gezellig maandag nog maar een keer...

Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:07

Succes met er uit halen. Pas je op voor jezelf? Ik weet hoe snel Zena kan zijn. Geef haar trouwens niet helemaal ongelijk dat ze het ondertussen zat is.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:13

Wat een vervelende plek zeg, zou inderdaad heel goed uitkijken en voor de zekerheid een cap/integraalhelm op doen? Het lossnijden van de hechtingen is toch een beetje zeurderig gevoel dus daar kan ze op reageren. Wellicht is het veiliger om het door de dierenarts onder verdoving (zo'n roesje in de bloedbaan) te laten doen. Heb een keer meegemaakt dat iemand een trap kreeg tijdens hechten (de dierenarts zelf dus) en dat was niet misselijk: kaak gebroken en nog net geluk gehad (had dood kunnen zijn). Neem dus alsjeblieft geen enkel risico, het is een kritieke plek waar de hechtingen zitten.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:32

casanova schreef:
het hechtdraad lossnijden en verwijderen is de kunst niet maar zena is het spuugzat dat gerommel aan haar been en heeft nu een wat los achterbeen daardoor gekregen.


Haha! Weet je meteen waarom je DA het jou eerst laat proberen Schijnheilig

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 20:13

hihi,i know...

de va heeft 6 dagen na de hechtingen erin gezet te hebben MET verdoving de verdroogde en vastzittende drain los moeten snijden die geen nut meer had.

hij vroeg aan mij of een verdoving nodig was want hij had geen zin in een gebroken neus voor het paasweekend,nou zei ik: doe dan maar wel!