bultjes?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lufyadjin

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-04-04

bultjes?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 17:25

eej mensjes
ik had n vraagje mn paard heeft bultjes op zijn rug, iets verhards. Hij heeft er volgens mij geen last van, als ik op zijn rug/bultjes dru reageert hij daar niet op.. Weet iemand wat dit is??
xxx madelief

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 17:47


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 18:56

Misschien zijn het eiwitbultjes?
Wat voor voer krijgt je paard?

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:34

hey
misschien zijn het drukplekken van de zadel
groetjes cindy

elianne_15

Berichten: 197
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:58

mijn paard heeft bultjes ander bij zijn hals en het lijken wel soort korsjes..
alleen de bultjes gaan nie weg en k weet ook nie wat het is misschien kan iemand mij ook helpen????
groetjes elianne

elianne_15

Berichten: 197
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:01

tja zou ook ni weten wat t is mijn paard heeft ook bultjes alleen dan in de hals
weet ook nie wat t is

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:22

kan schimmel zijn, behandel het als zodanig.

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:45

Ook mijn paard heeft bultjes. Het zijn twee hele dikke, harde (lijken wel knikkers) en en paar kleinere. De DA vindt ze onschuldig. Ik heb er Traumeel Gel op gesmeerd en ik verbeeld me dat ze minder worden!!! Wie weet helpt het jou ook?
Succes

Shyla25

Berichten: 4645
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Heerlen en Shy Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 16:37

kan ook verstopte haarzakjes zijn krijgen ze last van met verharen

lufyadjin

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 19:22

mense wat een berichtjes allemaal! Dat vind ik echt leuk Haha! , is de 1e keer dat ik iets heb neergezet.
Maar om ze even allemaal te behandelen: Hij eet bix, soms een hapje gras, een snoepje etc. Zadeldrukkingen zijn het zker weten niet, daar heb ik wel genoeg ervaring voor om dat te kunnen zien en bovendien heb ik nu ook een bultje op zijn kont/rug (niet onder het zadel) ontdekt. Met verharen kan het niet zijn want hij heeft er het hele jaar door last van. Dat van Carlinsky lijkt er nog het meest op, zelf masseer ik de plekken in met Calendula olie. Maar ik denk dat ik jouw tip dus wel kan gebruiken, waar kan je dat Traumeel gel allemaal kopen Verward ??
xx madelief en ik ga nu ffdie links van chickey probere

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:26

Quin heeft dat ook, bultjes op zijn rug. De VA zei dat het misschien door de zadeldekjes kwam..dat deze vaker uitgewassen moeten worden. Maar dat kan ik me bijna niet voorstellen...maar volgens mij zijn de bultjes heel onschuldig.

lufyadjin

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-04 17:01

Ja maar ik was de zadeldekjes vaak (1x per week) en ik rijd elke keer met een ander chabrak. Maar bedankt voor de tip *LOL*
xxx madelief

carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 19:08

Je kunt Traumeel Gel in elk geval bij de Paardendrogist bestellen. Ik vind het alleen heeeeel duur. Maar je kunt het ook wel overal voor gebruiken. Het staat bij de Paardendrogist voor praktisch elk probleem wel toepasbaar. Zwellingen, bultjes noem maar op. Ik geloof uit mijn hoofd dat het 24,50 Euro kost Schijnheilig . Maar goed het helpt bij mijn paard wel, zo lijkt het tenminste. Groetjes Carla

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:26

volgens mij word het bij Djin ook minder als hij op et land staat...
(paardje van Madelief en mij is dezelfde vandaar dat ik even antwoord)
Maar dat Traumeel Gel gaan we proberen!

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 21:27

volgens mij word het bij Djin ook minder als hij op et land staat...
(paardje van Madelief en mij is dezelfde vandaar dat ik even antwoord)
Maar dat Traumeel Gel gaan we proberen!

BlueBalance

Berichten: 203
Geregistreerd: 18-04-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 01:20

worden de bultjes uiteindelijk korstjes? In dat geval zou ik ook aan schimmel denken

Steftje
Berichten: 43
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: West-Vlaanderen, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:52

Hoi,

Mijn paard heeft ook eens last gehad van bultjes op de plaatsen waar het zadel en singel zaten. Ik heb er allerhande zalfjes aangesmeerd maar niets hielp.

In de winter werd mijn paard voor het eerst geschoren. Het meisje die toen mijn paard heeft geschoren zei dat die bultjes van zweet en stof zijn. Ik borstel mijn paard elke dag maar dat helpt niet. Gewoon het stof krijg je er niet zomaar uit. Na het scheren zijn de bultjes verdwenen. Gewoon omdat ik beter kon borstelen nu al dat haar weg was.

Misschien kan het enigszins helpen om je paard eens te scheren.

Groetjes

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:24

Ik heb een drainage compositum van de Paardendrogist besteld, op aanraden van de fysio. Dat moet helpen om de afvalstoffen beter af te voeren. Volgens de site van de paardendrogist kun je dat gebruken als je paard last heeft van huidaandoeningen. Mijn paard heeft dus ook een paar van die bultjes op zijn rug. Waarschijnlijk een allergische reactie op kampher, een stof die in veel spiermassage middelen zit.

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 11:27

hey god god wat is bokt toch handig...
Pasha heeft nou ook van die bultjes op haar rug en ook wel wat op de schouder en kont..
Maar mijn instructeur zei, zijn paard had het ook en de DA was er bij geweest, en dat waren Talgbultjes dit kan komen door het groene gras wat er nou weer is of door het voer..
Dus Pasha gaat nou toch echt maar weer minder op de wei
Verder waren ze niet ernstig zei hij dus..

lufyadjin

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 16:21

Nou maaike we gaan 1st wel ff die traumagel proberen he OK dan! ? dat is volgens mij precies utzelfde... he en maaitje morge ga k lkkr foto's van djin ophalen die ik zondag heb gemaakt met mn rok aan voor de lessencomp egt hele mooie foto's Pling hoop ik als ze gelukt zijn! Ikzet ze op mn cu2 en vraagje wil jij zo'n ding voor me maken ik spreek je nog wel op msn dan zeg ik t nog ff want die van cu2palace ofzo doen t nie meer !! scraal he!! xx

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:26

mn pony had eerst ook van die rare butjes. het zag eruit als op elkaar gestapelde huidlagen waar het haar ook gewoon in groeide. de kon ze dmv de haren "opentrekken" maar dat was pijnlijk voor het paard. toen hebben we hem overgoten met een of ander schimmel-middel en dat hielp binnen 2 weken. khad echt geen idee (nu nog steeds niet) wat het was.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:14

mijn haflinger heeft oook last van bultjes, waarvan 1 op de plek waar het zadel normaal zit en die was open, dus heb gister de les maar overgeslagen....ik zal nog ff verder zoeken op bokt wat het kan zijn