schimmel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

schimmel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:11

hoii wie weet hoe een schimmelinfectie eruit ziet op de huid en heeft hier foto's van/
groetjess

Redneck

Berichten: 1183
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Castenray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 13:54

Onze paarden staan op een manege, dus we hebben regelmatig last van schimmel (aaien door de kindertjes, heel fijn). Schimmel geeft korstjes op de huid, die je weg kunt krabben. Daaronder is het wit en droog. De haren krab je er trouwens mee af. Arthurs Westernstore in Vorstenbosch heeft een heel goed middel tegen schimmel. OK dan!

Vorig jaar hebben we laten enten tegen schimmel, maar dat was bij één van onze paarden niet zo'n succes. De enting wordt gegeven in de bilspier, waar hij dus heel gevoelig op was. Hij heeft een week kreupel gelopen. Jammer, want het helpt wel heel goed.

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 09:21

Afbeelding

plaatje van schimmel

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:21

Er zijn heel veel soorten schimmel die er verschillend uitzien. Hierboven staat een voorbeeld. Maar als het er bij jouw paard wat anders uitziet, zou het dus toch ook schimmel kunnen zijn.

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:24

Hee, je hoeft helemaal geen dure middeltjes te gebruiken tegen schimmel en een spuitje helpt goed maar is ook heel duur. Imaverol helpt heel goed. Je moet je paard ermee wassen (4 keer elke 3 dagen) en meestal istie er dan vanaf. Zoniet, kan je altijd nog een spuitje geven!

EstherSi

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 08:22

Senja schreef:
Hee, je hoeft helemaal geen dure middeltjes te gebruiken tegen schimmel en een spuitje helpt goed maar is ook heel duur. Imaverol helpt heel goed. Je moet je paard ermee wassen (4 keer elke 3 dagen) en meestal istie er dan vanaf. Zoniet, kan je altijd nog een spuitje geven!


geen dure middeltjes? weet je wel wat imaverol kost! 22,50 per 100 ml bij de ruitersportzaak! en 17.60 in de dierenspeciaalzaak bij ons..

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 09:07

ik denk niet dat het schimmel is hoor, maar ik was bang dat het het zou zijn, ik laat vandaag de staleigenaar ernaar kijken, en dan moet ik van al die andere lieve paardjes voorlopig maar even afblijven hahah

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 09:07

bedankt voor de reacties!!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 11:45

ik heb van de week 19.95 voor 100ml imaverol betaald (bij de DA)
Prijzen verschillen nog al

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:33

Ik zou eerst maar een klein stukje van je paard met dat imaverol wassen. Die van ons was er allergisch voor en zat helemaal onder een of andere harde schijven, maar dat was een arabiertje en die hebben toch al een wat gevoeliger huidje.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 12:34

melody is een hafloaraiertje, dus dan maar niet doen?
maar ja het ene paard is het andere niet he ik had gehoord dat klei erop smeren ook goed was klopt dit?

Titsie
Berichten: 1163
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:43

Mijn pony heeft nu schimmel, het ziet er zo uit Afbeelding
Sorry voor de onduidelijke foto maar ja het zijn hele grote plekken waar je het haar zo kan uittrekken.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-04 19:31

o nee dat heeft ze niet.
Fieuw gelukkig!!!!!!
maar wel erg dat jouw paardje er wel last van heeft.
Hoop dat het snel over is!
OK dan! groetjessss

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:59

die vanmij heeft geen grote kale plekken
willem heeft kleine grijze plekjes waar het net lijkt oftie gewoon gezweet heeft of heeft staan schuren.
zodra je dat korstje eraf haar neem je de haren mee en komt er een wittig spul vanaf, daaronder zit de schimmel.
hij heeft het heel snel.. heb hem 4 maanden geleden die spuitengegeven, maar heeft het nu dus weer.. heb hem een imaverolkuurtje gegeven, maar nog steedsheeftie schimmel..
tis echt ontzettend hardnekkig.. ikheb ff geen foto, maar de schimmel van willem ziet er heel anders uit dan op deze plaatjes..
hij heeft het ook altijd op dezelfde plekken

maar ik zouhet wel snel checken, want als hij het heeft is hij eenbesmettingsbron voor andere paarden en daar zijn andere eigenaren niet zo blij mee...

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 17:44

ik blijf al van andere paarden af, maar ik zie niks meer dus het zal wel goed zijn nu