Hoeveel eten...en wat...???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Hoeveel eten...en wat...???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 08:08

Hallo hier even een vraagje.

Ik heb een hengstje van bijna 3 jaar (19-08-04), deze kanjer blijft heel schraal. Je kan zijn botten tellen.....maar hij is wel actief genoeg...en altijd heel vrolijk.

Hij krijgt nu per dag 3 1/2 kilo biks en een halve kilo haver....verdeeld over 3 keer. Als ik hem nog meer krachtvoer geef ben ik bang dat hij boven mij uit zal gaan springen...iets wat hij nu al wel eens doet met andere mensen die hem voor mij buiten zetten. Verward

Nu krijg ik verschillende adviezen...de een zegt geef hem maismeel...een ander zegt weer geef hem pulp.
Hij moet wel dikker worden maar niet een hangbuik krijgen....het vlees moet op zijn rug komen...maar hoe doe ik dit...???

Echt een fors paard zal het nooit worden want beide ouders zijn smalle paardjes (Negro x Falco)...maar zo ziet die er echt niet goed uit.

Wie heeft zoiets al eens eerder meegemaakt en kan mij hiermee helpen...???

Vast bedankt OK dan!

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.



SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-04 08:24

Goh ik ben inderdaad een hoop info vergeten...vond het al zo'n lang verhaal.
Hij staat op een manege daar krijgt hij onderhoudsbrok en hij krijgt nog 2 keer per dag kuil.

Hij gaat 3 keer in de week in de stap molen en die dagen gaat hij sávonds gewoon los. De andere dagen wordt hij gelongeerd of met dubbele longe of met Pessoa.
Hij is nu nog steeds klein...ca. 161...moeder is ook niet zo groot nl 163 en Negro is ca. 170.

Wel weet hij heel goed dat hij hengst is maar staat niet druk te doen in stal...wel als hij buiten los is. Zodra je hem aan het werk zet dan is zijn aandacht bij mij. Na het werk krijgt hij van mij nog een halve kilo country mix of slobber. Hij heeft zeker geen wormen daar hebben we al naar gekeken.

Het weiland gaat hij niet meer in, is ook moeilijk te vinden voor een 3-jarige hengst.

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-04 21:38

Als eerste iedereen bedankt voor het meedenken en de adviezen.

Hij heeft zeker geen bloedwormen, is ook niet ingevallen in zijn flanken.
Hij ziet er goed uit, qua vacht, glans e.d.
Voorheen stond die op 1 kilo per keer en 3 kilo per dag....toen werd hij nog magerder, dus had hij meer krachtvoer nodig.

Hij is al aardig aan het werk dus verbruikt die energie ook wel. castratie is geen oplossing omdat ik hem hengst wil houden voor de sport en wil hem eerst nog wat breder hebben.

Het is niet een paardje als je hem ziet dat je dan zegt...sooowww die is mager. Het is meer dat hij heel schraal is op zijn rug.
Zou hier graag een foto van hem neerzetten zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel maar ik weet niet hoe.

To Have A Friend Is To Be One
Eindelijk nieuwe foto's op mijn profiel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: waikiki_6 en 3 bezoekers