gele "etter"(?)bultjes; wat is het?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

gele "etter"(?)bultjes; wat is het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 16:47

Hallo!
Nogmaals een vraag over mijn verzorgbier..Voor twee weken geleden vond ik net onder de aanhechting van de manen een paar rare bultjes. Toen ik de vacht aan de kant deed zag ik dat er een gelig korstje zat met de haren die waarschijnlijk op die plaats zaten in dat harde gelig, doorzichtige korstje vast. Ik kon het er zo af halen want het zat los.
Ik besteedde er verder niet veel aandacht aan want ik dacht dat ze misschien door haar weidemaatje was gebeten. Verward

Vorige week bleek dat ze het zowel bij de aanhechting van de manen had als onder haar maantop, en op de boeg op verschillende plaatsen. Natuurlijk weer eens de eigenaar erbij gehaald. Hij schrok een beetje en zei me dat hij de week erop een dierenarts erbij zou halen.
Vandaag bleek dat hij dat toch niet heeft gedaan.... Boos!

De bultjes zitten er nog en ik zag in het kuiltje boven haar oog ( ze is 18, dan hebben ze van die kuiltjes boven de ogen he) dat daar ook waarschijnlijk zo'n plekje heeft gezeten want er zat geen haar meer in!
Djirwa is verder fleurig, vrolijk en gezellig. Met rijden geen problemen met poetsen mag ik weer eens niet aan haar buik komen. Weet niet of dit ermee te maken heeft... Verward

Weet alsjeblieft iemand hier wat dit voor rare plekjes zijn??

Thortana
Berichten: 4384
Geregistreerd: 25-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 16:59

kan je er misschien een foto van maken
zijn het echt gele bultjes of alleen korstjes
En komt er ook Pus uit of niet
PB even dan kan ik je verder helpen

Qtje
Berichten: 75
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Mol - Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 17:52

Ik weet niet of ik je kan helpen, maar mijn paard heeft de laatste dagen ook gelige korstjes op haar lijf. Ze staat niet vol, maar hier en daar eens een korstje. (In totaal op heel haar lijf pakweg 7 of 10 van die plekjes)

Ze heeft er geen last van (ik mag de korstje gewoon verwijderen (zachtjes afkrabben) en het is niet ontstoken of zo.

Mijn paardje is bijna 8 maanden drachtig en ik dacht dat het mss daar iets mee te maken heeft (soort zwangerschapsuitslag zeg maar zoals bij mensen...)

Groetjes!