Kalmeringsmiddel tegen stress in trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Kalmeringsmiddel tegen stress in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 13:25

Hallo,

Mijn paard is op de terugweg van wedstrijden, als het een lange dag is geweest en we nog een eindje moeten rijden, vaak heel druk. Afgelopen weekend kwamen we in de file, toen heeft hij een heel gat in de vloercoating geschopt, en hij begon ook te stijgeren. Zou ik hem iets kunnen geven voor de terugreis, dat ie net ff wat kalmer blijft Verward Verward

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 13:57

Een extra hooinet voor de terugreis? . als je je paard kort vastzet ,kan ie toch niet steigeren? of trekt ie het touw kapot?

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 14:34

Hooi had ie nog.

Hij staat al vrij kort, maar komt dan vanuit zijn schoft omhoog, en laat zijn hoofd laag.

En het schrapen met voorbenen, dat voorkom je daar ook niet mee. En daarmee heeft hij de trailer erg beschadigd

Plus dat ie zich zo druk maakt, dat ik dat gewoon rot voor hem vind, na zo'n lange wedstrijddag.

stekelroosje
Berichten: 126
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:24

Erg vervelend ja. Ik weet eerlijk gezegd niet of kalmeringsmiddelen op zo,n korte termijn zou werken . Waarschijnlijk weet jouw paard ook als die ergens heen gegaan is ,dat ie ook weer terug gaat en bijvoorbaat z,n eigen al druk maakt waardoor een kalmerings middel niet helpt . Ik hoop dat andere goeie tips hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:03

Rescuedruppeltjes van Back, voor acute stresssituaties. Werkt trouwens ook goed voor jezelf.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 17:05

Hum. Rowan deed dat laatst op de terugweg na een strandrit en die bleek verschrikkelijk jeuk te hebben. Als je 'm kan laten rollen voor 'ie de trailer op moet wil dat misschien helpen? 't lijkt zo simpel, maar kan een heel verschil maken.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 15:50

Meestal laat ik mijn paard ook rollen voordat hij de trailer opgaat. Dit keer wilde hij zelf niet. Ik denk zelf dat dat in dit geval niet de oorzaak van het probleem is.

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 15:56

sedalin?

heb een merrie gehad die er een hekel aan had om op de trailer te staan, paar keer met seadlin verdoofd, en toen was het probleem weg, doordat ze verdoofd was, vond ze het ineens geen probleem meer.
en later in nuchtere toestand ook niet meer.

SPCB
Berichten: 162
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 16:12

sedalin werkt idd goed.......gewoon na het rijden toedienen en dan rustig naar huis rijden....

bol
Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-01-02
Woonplaats: delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 08:35

wij hebben ongeveer eens het zelfde mee gemaakt hebben toen nervohorse gebruikt.Dit is een natuurlijk midel en kan geen kwaad begonnen met dit middel 2 dagen van te voren toe te dienen en werkte goed.Misschien het proberen waard.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:33

Wij hebben rubberen matten op de trailer liggen. Die van ons verbouwt ook altijd de vloer, maar met die rubberen matten kan het minder kwaad.

Toch vreemd dat hij het op de terugweg doet. Zou hij mss heel erg moeten plassen ofzo?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 10:58

nadeel van verdoven is dat ze versufter staan op de trailer en dus meer moeite hebben met het evenwicht, en kunnen gaan hangen op de stang waardoor ze makkelijker omvallen.
Ik zou daar niet zo snel voor kiezen..

Was dit de eerste keer dat ze zulk gedrag vertoonde?

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:37

Sedalin doe ik niet, ik wil niet dat mijn paard staat te waggelen op zijn benen als ie nog 1,5 uur in de trailer moet staan.

Ik zit te denken aan kalmeringspillen, homeopatische, gewoon op basis van rustgevende kruiden. Die hebben geen invloed op concentratie en spiercoordinatie, maar kunnen innerlijke kalmte geven. Daarmee heb ik wel zoiets van, baat het niet dan schaadt het niet.

Dus als iemand hier iets voor weet?
Maar dan wel iets wat ik pas na het rijden geef, niet twee dagen van te voren (ivm eventuele doping.. bv de stof valeriaan)

Was niet helemaal de eerste keer, maar wel dat het zo heftig was. Maar ja, we stonden nu in de file. Ik denk dat het moeten plassen er zeker iets mee te maken kan hebben.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:43

Ik zou eens kijken of rescue remedie van bach voor je paard werkt. Dat is een bach bloesem en die werkt tegen stress en angst. Kan je voor zover ik weet ook gewoon gebruiken tijdens wedstrijden (geen doping)

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 12:49

Wat Estragon al zegt: ik zou als ik jou was eens Rescue Remedie proberen!

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 13:08

Hoe kom je daaraan?
En dat heeft geen invloed op rijprestaties van het paard?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 15:28

Bachjes koop je bij winkels als "de Tuinen" of van die zaakjes waar ze wierook en dergelijke verkopen. Ikzelf gebruik het wel eens voor mezelf maar werkt niet bij iedereen even goed. Mijn paard wordt er niet rustig van als hij het in zijn kop heeft gehaald om over de zeik te zijn, maar veel paarden geeft het wel net dat extra beetje rust dat ze nodig hebben. Heeft naar mijn weten geen invloed op de prestaties van je paard omdat het de stress wegneemt en niet de wil om voor je te werken.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:24

miss_jumpy schreef:
Sedalin doe ik niet, ik wil niet dat mijn paard staat te waggelen op zijn benen als ie nog 1,5 uur in de trailer moet staan.

Ik zit te denken aan kalmeringspillen, homeopatische, gewoon op basis van rustgevende kruiden. Die hebben geen invloed op concentratie en spiercoordinatie, maar kunnen innerlijke kalmte geven. Daarmee heb ik wel zoiets van, baat het niet dan schaadt het niet.

Dus als iemand hier iets voor weet?
Maar dan wel iets wat ik pas na het rijden geef, niet twee dagen van te voren (ivm eventuele doping.. bv de stof valeriaan)

Was niet helemaal de eerste keer, maar wel dat het zo heftig was. Maar ja, we stonden nu in de file. Ik denk dat het moeten plassen er zeker iets mee te maken kan hebben.


ik geef tegenwoordig kamille door haar voer een paar dagen voordat ik op pad moet.. tevens kan je B-calm gebruiken dit alles kan je vinden op www.depaardendrogist.nl ze hebben verschillende middeltjes waar ze niet suf van worden maar wel wat relaxter in hun koppie... succes OK dan!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 17:28

bol schreef:
wij hebben ongeveer eens het zelfde mee gemaakt hebben toen nervohorse gebruikt.Dit is een natuurlijk midel en kan geen kwaad begonnen met dit middel 2 dagen van te voren toe te dienen en werkte goed.Misschien het proberen waard.


nervohorse gebruik ik vim wedstrijdspanning(zo kijkerig en paniekerig dat dat voor iederee gevaarlijk is)
dat moet je 2-4 weken geven, het werkt dus niet echt goed als je er pas heel kort van te voren mee begint
verschilt per paard, maar ik merk pas na een weekje verschil
verder is het wel superspul en niet duur(20 euro bij divoza, en ik geef 2x per dag 1 Ml op een stukje brood met appelmoes, en dan een paar dagen voor de wedstrijd verdubbel ik de dosis, ook omdat Q best groot is, en de 2x 1 ml een algemene dosis is, dus ook voor pony's en kleine paarden, vandaar dat ik dus verdubbel in de week voor een wedstrijd.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 17:29

Nervohorse is trouwens homeopatisch, helemaal natuurlijk en geen doping!
zit oa magnesium etc in, dat zorgt ervoor dat een paard van binnen rustiger wordt en blijft.

shuhi
Berichten: 41
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: omgeving wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 22:34

resceu van bach bloesem OK dan!

geef wel de juiste hoeveelheid aan druppels geef je niet de juiste hoeveel dan werkt het niet, zo als jij het verwacht.
geef je teweinig dan reageert het paard er niet op en denk jij dat de bach druppels niet werken.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 08:18

Citaat:
Ik zou eens kijken of rescue remedie van bach voor je paard werkt. Dat is een bach bloesem en die werkt tegen stress en angst. Kan je voor zover ik weet ook gewoon gebruiken tijdens wedstrijden (geen doping)


Moet je dat ook al ruim van tevoren geven? Of kan je dat op dag zelf geven?

Loena

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:32

dat kan op de dag zelf, het werkt redelijk snel! Je kan de druppeltjes op een boterham doen. Het is lang geleden dat ik het een keer gebruikt heb.. maar volgens mij werkt het na een half uurtje al.. als het niet sneller is..

Gitta
Berichten: 1970
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:17

helemaal mee eens rescue van bach werkt perfect
Mijn paard had afgelopen zondag haar eerste uitwedstrijd en heb het haar gegeven werkt heel goed . Aangezien er op het flesje geen hoeveelheid staat voor paarden heb ik het op internet opgezocht daar staat dat ze 2x daags 6 druppels moet krijgen . Ik ben er dag van tevoren mee begonnen en dat werkte perfect. Ik had het idee dat 6 druppels wel heel weinig is omdat je er zelf 4 mag maar het schijnt niet naar gewicht of zo te gaan.