Rare bult

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Rare bult

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 15:09

Hallo allemaal

Ik had een vraag voor jullie
Ik kwam vanmiddag bij mijn (verzorg) Haflinger en ik was hem aan het poetsen en toen bleef ik zeg maar achter een bult hangen. de bult is heel hard en kan hem zeg maar met mijn hand bijna beet pakken.. ik vind het een beetje eng en heb het tegen de eigenaar gezegt, maar die zei dat we maar afwachten moeten, maar kvind het toch eng!

Ik heb hier onder een foto waar de bult ongeveer zit..
Ik hoop dat jullie misschien meer weten, wat het kan zijn.
Alvast bedankt!

Afbeelding
Ik heb het aangegeven met een pijltje

Groetjes Geartsje

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:10

kan de bult eigenlijk niet zien, maar er kunnen verschillende oorzaken zijn! staat het paard met andere buiten, zo ja kan het een hemathoom zijn, de singel kan gekneld hebben, enz..... succes

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:14

Ik kan het ook niet zien van de foto's. (Het paard kan ook een legger hebben, dacht tenminste dat het zo heette.) Dat kan wordten veroorzaakt door het hoefijzer bij het gaan liggen.

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 15:18

Nee op de foto kun je de bult ook niet zien, want deze foto is al eerder gemaakt, heb de foto alleen ff er neer gezeten, om jullie te laten zien waar de bult ongeveer zit! maar hij staat niet buiten met andere paardjes hij staat gewoon nog opstal en hij heeft ook nog geen hoefijzers! dus daar kan het ook niet aan liggen.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:23

Dan kan het nog de singel zijn die knelt, een vetbult (dat is goedaardig), en abces (had hij daar eerder iets van een wond ofzo, die wel dicht is gegaan, maar van binnenuit is gaan ontsteken), een insectenbeet, of... een tumor... Maar ik denk niet dat je je daar heel veel zorgen om moet gaan maken...

Als het op de plaats van de singel zit, zou het heel goed daaraan kunnen liggen. Lijkt mij in ieder geval de meest voor de hand liggende oplossing.

geartsje17

Berichten: 1456
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: stiens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 15:45

Clitia schreef:
Dan kan het nog de singel zijn die knelt, een vetbult (dat is goedaardig), en abces (had hij daar eerder iets van een wond ofzo, die wel dicht is gegaan, maar van binnenuit is gaan ontsteken), een insectenbeet, of... een tumor... Maar ik denk niet dat je je daar heel veel zorgen om moet gaan maken...

Als het op de plaats van de singel zit, zou het heel goed daaraan kunnen liggen. Lijkt mij in ieder geval de meest voor de hand liggende oplossing.


De bult zit voor de helft op de plaats van de singel, zou het daar aan kunnen liggen?? hij heeft daar niet eerder een wond gehad, dus dat kan het ook niet zijn.we zijn dit weekend wel naar havelte geweest, dus misschien is het wel een insecten beet.. ik wacht wel een paar dagen af..
Bedankt voor jullie reactie!!