Massage

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TheSyllie
Berichten: 79
Geregistreerd: 03-03-04

Massage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 16:33

Wie heeft z'n paard wel 's door een masseur laten behandelen????? En wat zijn je ervaringen???

Afgelopen zaterdag is er een masseuse bij mijn paard geweest. Volgens haar heeft mijn paard erg last van spierpijn.. Vooral in z'n billen.

Moet deze week uitproberen of ze beter gaat lopen OK dan!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 18:12

Om zelf wel eens te doen kan het helpen om het oor van je paard te pakken en daar dan zachtjes over te wrijven. Ook kan je met twee vingers kleine rondjes over ze hals maken. Daar worden ze lekker ontspannen van...

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 23:57

Ik heb mijn paard zelf wel eens een minimassage gegeven door met een tennisbal zachtjes over haar spieren heen te rollen/wiebelen. Vond ze erg lekker

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 08:54

Mijn paard krijgt massage van de fysiotherapeut, ze komt eigenlijk voor de accupuctuurbehandeling, maar omdat ze ook fysio is en het idee had dat mijn paard daar ook baad bij zou kunnen hebben heeft ze me verschillende massage-technieken aangeleerd.
Voor z'n rug, nek en hals, dit om zn longen betere doorbloed te krijgen en voor het losmaken van de gespannen spieren in zn rug (door het vele hoesten),
Het werkt super voor hem en hij vind het erg fijn, in het begin niet zo want dan moet het eerst een beetje losgemaakt worden, maar na ong. 5 min staat hij half te maffen Slapen en is hij teleurgesteld als ik stop (haha gaat voor zn staldeur staan en laat me er niet meer uit).

Masseren van je paard is vaak goed, maar weet wel waar je mee bezig bent, een beetje lukraak wat knijpen/wrijven dat kan je in sommigge gevallen zelfs schade toebrengen of de kwaal verergeren.

TTOUCH is wat makkelijker toepasbaar en heeft vaak een ontspannend effect, deze techniek kun je ook redelijk makkelijk zelf aanleren, maar vaak is het toch beter als iemand je het voordoet en laat voelen hoeveel druk en met welke bewegingen je moet maken.

De voorbeelden van een tennisbal of massage-rol kan altijd daar kun je weinig mee aanrichten en veel paarden vinden het heerlijk *LOL* .
Maar echt gericht masseren, dus niet voor de ontspanning maar ter ondersteuning van blessures of te stimulatie van organen, raad ik je aan om dit alleen in overleg te doen met een gediplomeerde veterinaire fysiotherapeut.

TheSyllie
Berichten: 79
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 10:09

Mijn paard wordt om medische redenen gemasseerd....

Vanwege dit:
Ze kamt sinds 1,5 jaar met een kreupelheid. Ben bij diverse dierenartsen en klinieken geweest en niemand kan mij vertellen wat ze mankeert. Er zijn foto's gemaakt vh sprongewricht en ook voor hoefkatrol, maar alles is in orde.
Ik ben bij zéér goede klinieken geweest (Leotien Zanderink en de Watermolen in Haaksbergen). Ik kreeg min of meer het advies dat ik er maar mee moest leren leven. Dat wil ik best maar dan wil ik eerst weten wat er met haar aan de hand is.

Ze is 1,5 jaar geleden kreupel geworden. Dit wisselde eigenlijk altijd per been. Meestal was het rechtsvoor of linksachter.
Het ging 2 à 3 weken goed dan was ze de één op andere dag kreupel, kreeg ze een week rust en dan ging het weer.

In november 2003 heb ik contact gelegd met een man die mensen en dieren behandeld aan de rug. Hij werkt op de botten en wervels. Hij mannipuleert de wervels. Hij heeft haar behandeld met rubber hamertje. Volgens hem heeft ze last van een wervel die haar irriteert. Na zijn behandeling liep ze echt stukken beter maar helaas 3 weken later was ze weer kreupel. Hij is weer geweest en heeft haar behandeld. Ze is sindsdien niet meer echt kreupel geweest. Na die tijd is hij nog 1 keer geweest en volgens hem had ze geen last meer vd wervel. Dus dat is allemaal erg positief!!!

Maar toch vind ik dat ze linksachter niet echt heel lekker loopt. Ze zet haar pas niet helemaal uit. Qua rijden voel je het niet echt maar als ik haar zie lopen dan zie ik dat ze toch nie helemaal lekker loopt. Ook trekt ze met dat been als ze een wat scherpere wending moet rijden.
Als ik naar haar bespiering kijk dan heeft ze achter echt helemaal nix meer, terwijl ze echt een mooie goed bespierde kont had.


Afgelopen zaterdag is er iemand bij mij geweest en die heeft haar een uur gemasseerd. Eerst vond ze het niz maar later ging ze zich toch goed ontspannen. Daarna moest ik gaan rijden...
Merkte er eigenlijk helemaal nix van.. zondag weer gereden ook geen verbetering..

Gisteren kwam ik bij haar:
Ze was echt supervrolijk...beetje speels en ondeugend en toen we gingen rijden liep ze echt als een trein..!! Ze had er echt mega zin in!!!!
Heb héérlijk gereden!!!

Ik hoop echt dat we dit vastkunnen houden!!!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 16:45

Nou dat zou fijn zijn zeg, super OK dan!

De lich./geest. uitdrukking van je paard is de beste graadmeter die je kunt hebben, als ie vrolijk en speels is en zich naar omstandigheden goed beweegt gaat het de goede kant op. hartstikke fijn voor jullie, succes Lachen