schuren aan staart en manen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Girly1
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: druten

schuren aan staart en manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 13:13

Mijn 6 jarige fjord schuurt sinds een tijdje aan zijn staart, en sinds een paar dagen ook aan zijn manen. Hij is wel aan het verharen, maar zit al bijna in zijn zomervacht en heeft voorgaande jaren ook niet geschuurt tijdens het verharen. Hij is wel eiwit gevoelig, maar daar wordt zijn eten op aangepast. Hij heeft geen korstjes of zo bij zijn staart en manen. Wormen heeft hij ook niet, ik ontworm hem regelmatig en heb hem pas nog ontwormt en de poep nagekeken. Daar zaten geen wormen in naar het ontwormen.
Het valt me wel op dat toen hij hooi kreeg minder schuurde dan toen hij kuilgras kreeg. (Hij heeft vorige maand 1 week op hooi gestaan, maar normaal krijgt hij kuilgras)
Ik zit zelf te denken aan zomerexceem, maar hij heeft hier nog nooit last van gehad. Nou moet ik er wel bijzeggen, dat sinds ik hem minder rijd door tijdgebrek hij meer schuurt. Verveling kan het ook niet zijn, hij komt elke dag op de wei.
Wie kan mij helpen?



Girly1
Berichten: 74
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: druten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-04 17:05

Ja het zijn geen luizen. Hij heeft ook geen wondjes bij zijn staart en manen zitten. Bedankt voor jullie reacties, meer tips zijn tuurlijk altijd welkom Lachen
Ik laat denk ik eerst een veearts komen voordat ik er iets aan ga doen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 bezoekers