blaasjes op de tong en verdikt??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

blaasjes op de tong en verdikt??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 13:04

Nee, niet joplin gelukkig...


Gisteren kwam iemand laten zien dat haar paard een beetje bloed op de lippen had. Even in de mond gekeken, en hij had toch wel erg veel tong voor de grote van z'n mond. Bij nadere inspectie van de tong bleken er aan die kant allemaal blaasjes op te zitten. Ik kreeg gelijk de kriebels en ben snel mijn handen gaat desinfecteren. (ik hoop afdoende :shock: )

Ik dacht namelijk aan herpes. Niet dat ik wist dat dat bij paarden in die vorm voor kon komen eigenlijk. Ik heb het wel gezegd en gezegd dat het goed zou zijn als ze het even aan de DA zou laten zien. Maar ja, dat kan ik haar natuurlijk niet verplichten ofzo...

Is het waarschijnlijk dat het een herpes vorm is? Of hebben jullie andere ideeën?

In geval van herpes is het volgens mij goed om aan de weerstand te werken. Dus vitamientjes erin stoppen. Weten jullie iets anders nog?

ellepel

Berichten: 47340
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:07

hoeft niet, je ziet ook vaak bij paarden die met een koperbit worden gereden. dan is het een allergische reactie.
kan dus ook een reactie zijn op iets wat het paard heeft gegeten

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:51

Ik zat idd ook al allergie te denken voor iets wat hij heeft gegeten ofzo, maar je zou altijd de DA kunnen bellen en in iedergeval even informeren.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 15:12

Heeft het paard niet toevallig aan een omheining ofzo gezeten die was ingesmeerd met carboleum?

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 16:54

Niet dat ze weet. Het zit ook maar aan 1 kant, precies de helft van de tong.