Operatieve ingreep: verdovingen/spierverslappers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Operatieve ingreep: verdovingen/spierverslappers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 12:38

Kan iemand op dit forum mij vertellen of er nog paarden door DA's behandelt/geopereerd worden terwijl hen alleen een SPIERVESLAPPER is toegedient. Een DA vertelde mij dat een aantal jaren geleden bij zijn opleiding een gediplomeerde DA een paard castreerde zonder dat het dier een middel tegen de pijn was toegediend. Het betreffende paard kreeg alleen een spierverslapper en mijn DA zei dat het het gruwelijk vond dat het paard met grote angstogen stond maar geen vin kon verroeren. Dit verklaart wel waarom sommige paarden helemaal panisch worden bij het zien/ruiken van een DA. M.i. is dit geen fabeltje en kan het dus geen kwaad om aan je DA te vragen welke middelen hij je paard toedient en welke werking deze middelen hebben.

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:45

Goh dat vind ik echt verschrikkelijk al zou dat nog steeds gebeuren,maar het lijkt me wat sterk!
Ook kan ik me voorstellen dat zo een paard voor eeuwig en altijd angst heeft bij het zien en ruikenvan een DA!
Zelf ben ik panisch voor de tandarts,laat alles verdoven,maar alleen het geluid al!
Ik kan je helaas niet helpen met de vraag welke middelen een DA hierbij gebruikt,maar waarom zou je dat niet aan je dierenarts kunnen vragen?
Eerlijk gezegt vind ik dat een dier de zelfde rechten heeft als een mens,dus ook bij een dier gewoon verdoven!!!
Lundi