Maar weer eens iets over bulten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Maar weer eens iets over bulten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 18:23

Sinds dinsdag is mijn paard onregelmatig als we rechtsom rijden. Ik dacht dat het spierpijn was en linksom niks aan de hand. Hij is net bij de kraker geweest en dus kon het best een reactie daarop zijn natuurlijk. Hij gebruikt nu weer spieren waarvan hij het bestaan niet eens meer wist volgens mij. Ik heb geprobeerd hem er doorheen te rijden....maar helaas. Hij wist me wel een giga middendraf te tonen. Zo had ik het nog nooit meegemaakt. Dus die kwestie van die spieren wordt in mijn ogen dan weer wat twijfelachtig?

Woensdag rustig aangedaan. Beetje lang en laag. Nog steeds niet regelmatig op rechts. Het is net of hij op zijn linkerbeen valt en dus zijn rechtervoorbeen ontlast Verward Donderdag had hij een rustdag en vrijdagavond had ik les. Mijn instructrice en ik zijn begonnen met longeren om te kijken hoe hij liep. Nou hij liep geweldig... Niks te zien. Linksom niet, rechtsom niet. Volgens mijn instructrice is hij zelfs in de afgelopen week nog verbeterd. Dus zadel er op en rijden maar....

Jullie raden het al Verdrietig .. linksom prima. Ik van hand veranderen. en daar gingen we weer. Het is echt minimaal, maar het is er wel degelijk.

Wat kan dat nou toch weer zijn?
Zijn rug is ok! Zadel is ok! Allemaal nagekeken door vakmensen. Nou heeft hij alleen drie dikke harde bulten op zijn rug. En die zijn pijnlijk blijkbaar want als je er aankomt dan krimpt hij in elkaar met zijn rugspieren. Ik lees hier op bokt veel over eiwitbuljes, vetbultjes en insectenbeten e.d. maar kunnen die zo'n reactie uitlokken?

Mijn theorie: De bultjes zitten precies daar waar ze door het zadel geirriteerd kunnen worden. Misschien drukt er een precies op een spier en daardoor loopt hij op rechts, mede door mijn gewichtsverplaatsing, wat onregelmatig????

Ik heb nog geen DA gebeld. De manegehouder zegt: "Kijk het eens een paar dagen aan."

Gisteren en vandaag gelongeerd. Hij loopt echt gewoon goed. Misschien trekken de bultjes weg als er een paar dagen geen zadel op komt. Dus ik longeer deze week wel. En vrijdag heb ik weer les, dan maar weer zien.
Ja en als ik morgen nog geen verbetering zie, dan bel ik de DA. Liever een keer voor niks, dan door blijven klieren, toch?


Wie kent dit verschijnsel, of heeft bruikbare tips. Ik zit er echt mee, we waren zo mooi op weg. En nu..... BAH! Boos!

Een dag niet gelachen....is een dag niet geleefd!



carlinsky

Berichten: 142
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 19:03

De bulten zijn zo groot als knikkers en lijken nu wat kleiner te worden. Ik smeer er Traumeel S op. Iemand zei dat dat nooit kwaad kon. Ik heb alleen in de tussentijd de DA erbij gehad en die zegt dat die bultjes onschuldig zijn. Ja maar als je er in knijpt doet het hem zeer, zei ik nog. Hij zegt; ja als ik hem hier knijp doet het ook zeer. En hij demonstreert dat ook nog eens effe. Inderdaad....het paard reageert heftig. Hij heeft nog verder gekeken wat de oorzaak van dat onregelmatig lopen kan zijn. Buigproef. Nou daar kwam hij dus niet goed uit. Dus ik maar denken dat het onschuldige bultjes zijn, is er dus gewoon iets in zijn been niet goed! Boos! Maar wat? Afwachten. Heb Metacam gekregen dat moet ik hem voeren. En hij heeft een ontstekingsremmende pijnstiller ingespoten gekregen. Nu vanaf maandag 4 dagen stappen, dan weer proberen te draven. Als dit niet goed is moet hij zijn ijzers af en op de foto. Dat was nogal schrikken. Ik denk direct het ergste en ben heeeeel erg bang voor hoefkatrolontsteking. Huilen Doe al drie dagen niet anders. Zodra iemand er naar vraagt. Bleer ik weer! Ik hoop dat het meevalt. Ik wil mijn allergrootste vriendje niet kwijt.

Een dag niet gelachen....is een dag niet geleefd!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, AmyJamess, BelgenGek, Brimi_Disa, ElCid, Fleuribelle, Groetje, janneke_S, kreekie, lissssan, manonutjuh, RuNi, turtlelito, YvonneV en 14 bezoekers