Hoesten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 22:50

Pjelk hoeste 2 week terug en toen is de DA er bij geweest. Hij kreeg een injectie en hoestsiroop en moest tien dagen op rust. Afgelopen vrijdag ben ik er weer opgestapt maar na een drafje hoeste hij weer 2 keer. Het weekend heb ik hem stilgezet en gisteren heb ik weer gereden. Draf en een galopje gedaan. Niets aan de hand. Vandaag nam ik hem mee naar buiten om naar de bak te lopen. Moet hij onderweg 4 keer hoesten! ( Het is misschien 1 minuut lopen) Ik heb wel weer gedraafd vandaag en toen hoeste hij niet.
Wat nyu? Was zijn hoest een reactie op de frisse buitenlucht na de stal en betekent het niets of moet ik hem weer op rust zetten?

dorine3

Berichten: 204
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 13:52

Op rust zetten bij hoesten is niet goed hoor! Je moet gewoon beweging geven, maar niet in het zweet werken. Party!!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 22:36

Hoihoi,

Opnieuw de dierenarts erbij halen! Mijn paardje loopt nu al maanden met dit probleem en het wil maar niet overgaan.

Ik heb ook net contact opgenomen met de silverlinde (www.silverlinde.com geloof ik) over olien/ kruiden om te vernevelen, dit schijnt goed te helpen en kan zeker geen kwaad om het slijm los te krijgen!

Gewoon beweging geven is alleen maar goed overigens!

Groetjes Elise Party!!

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-01 22:50

Hoi

Onze pony hoest altijd voor het rijden. Volgens de veearts niets bijzonders, iets wat hij altijd al heeft gedaan, ook bij de vorige eigenaar. Schijnt wat irritatie te zijn van het stof in het stro. Weet je wat het advies van de veearts is? Zul je niet geloven.....voor het rijden gaan een klein likje Franse mosterd geven. Dat vindt hij vies, ademt daardoor stevig in en geloof het of niet, hij hoest niet tijdens het rijden!

Groetjes Gin Kwijl

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 17:54

voor paarden die hoesten is rijden niet slecht, zei de veearst bij ons. Dan komen de slijmen los. Je mag wel niet rijden als hij onder medicatie staat, vandaar die rust, volgens mij mag je dus wel rustig wat draven hoor...

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-01 19:40

Als je paard hoest, komt dit door het stof, mijn verzorgpony hoest ook wel eens, amar alleen als het stoffig in de bak is, als je naar de bak rijd, is er dan veel gras,hooi ofzo?
je moet proberen het hooi dat je geeft een beetje nat te maken, je zult zien, dit helpt!

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-01 22:56

Frisse omgeving en goed behandlen. Welke behandeling is fahankelijk van de situatie maar; antibiotica, ontstekingsremmers en evt ventipulmin. Daarnaasr evt. dampen met bijv vicks/olien. Evy natuurlijke slijmoplossers. In ieder geval niet laten sloffen. Evt in de longen kijken met een bronchoscopie. In ieder geval doorgaan tot het 100% over is anders kom je er nooiot van af