toch mok gekregen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-01 22:24

m'n haflinger met 4 witte voetjes staat overdag in een modderwei en 's nachts op stal. ik doe voordat ze op stal gaat braaf haar voetjes schoonmaken en om de paar dagen uitwassen met betadine shampoo om de mok te voorkomen.

haal ik haar vandaag naar binnen en wat zie ik, toch mok, echt heel raar, gisteren nog niets te zien en nu heeft ze gewoon weer mok Verward Boos!

kan ik haar nu het beste een paar dagen op stal laten of toch naar buiten gooien? buiten kan ze niet droog staan maar binnen staan is ook niets voor haffie.

vorig jaar heeft ze ok mok gehad, aan alle 4 de benen. toen hebben we afgelopen motorolie gebruikt, hoorde later pas dat het kankerverwekkend is Scheve mond\ daarom wil ik nu dus iets anders gebruiken. maar ik weet niet zo goed wat ik het beste kan pakken. 'k heb silmok van de silverlinde staan, daar heb ik haar vandaag ook mee ingesmeerd, maar dat beschermd niet echt tegen vocht.

nog een vraagje Haha! moet ik haar andere voetjes nu ook (meer) in de gaten houden omdat ze het al aan eentje heeft, besmettingsgevaar enz?
en kan ik haar als ze buiten geweest is nog wel de beentjes afspuiten? (dit was echt de laatste) Haha!

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-01 21:41

ik heb vandaag haar voetje goed gewassen met betadine shampoo. en toen kwam ik tot de ontdekking dat het een soort van wratje is Verward

staat meer over in het andere topic.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-01 22:04

tuurlijk, vaseline helpt.

maar niet als het been fiks onder de modder zit van de dag ervoor Verward

ik heb haar trouwens een paar dagen binne gehouden, behandeld met mokzalf en hydrocortiderm. nu is ze er weer helemaal van af.
het enige wat ik nog wil weten is of ze er deze winter nu gevoeliger voor is omdat ze het al een keertje gehad heeft

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Babootje, boemel, Bytespider, EsmeeKKK, Gigixponys, Koekie73, Nancy01, nikky888, Stelvio en 98 bezoekers