Spierblessure, iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Spierblessure, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 09:19

Mijn paard heeft een flinke verrekking + bloeduitstorting vlak onder haar rechterheup, opgelopen tijdens een geheel vrijwillige explosieve rodeoshow na het rollen anderhalve week geleden.

Ze loopt gelukkig nu alweer veel beter, de DA is positief.

Toch wil ik even vragen of iemand hier ervaring heeft met dergelijke blessures en hoe lang dit ongeveer zal gaan duren.

Iemand die mij meer kan vertellen?

shaneen
Berichten: 976
Geregistreerd: 15-09-02
Woonplaats: een leuk klein plaatsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 14:25

komt weer helemaal goed neemt alleen een hoop tijd in beslag, maar na weer langzaam opbouwen kan je gewoon weer verder gaan, helaas kan er van de bleoduitsorting een deuk over blijven maar ja dat moet dan maar he!!! succes

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 15:28

Dank je wel! Mijn pechvogeltje was net weer in de running na ruim een half jaar... Ben benieuwd hoe lang dit nou weer gaat duren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 15:35

Milena heeft vorig jaar een verrekking in haar schouder gehad (klein spiertje achter de grote Deltaspier) en daar zijn we in totaal toch 2 maanden mee bezig geweest, voor ik uberhaupt weer wat met 'r kon gaan doen.
Ik heb haar traumeeltabletjes en biomagnesium gegeven en dagelijks gemasseerd met traumeelgel, in combi met 2x per dag stappen aan de hand en elke dag een paar uurtjes los in de paddock.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 16:00

Ikken een paard dat een trap heeft gehad en daardoor een stevige bult op de bilspier heeft opgelopen. Was eerst bijna een halve voetbal, nu is er nog een hard bultje ter groote van een 'platgeslagen tennisbal' over, maar het paard zet het bene nog steeds net niet fijn weg nmm. Ze hebben het regelmatig gemasseerd met iets van uierzalf met mint, een poos niet gereden en alleen in het land gedaan. Ik denk dat ze nu zo'n 2,5 maand geleden die trap heeft gehad.
Methode Sonja lijkt me kwalitatief beter dan deze methode, trouwens.....succes!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 09:27

Bedankt voor de tips, daar ga ik zeker wat aan hebben! Ik heb de eerste week heel voorzichtig de bult ingesmeerd met rode olie, dat is nu op, dus ik zal Traumeelgel halen, hoor ik vaker goede berichten over.

Van de Da moet ik haar voorzichtig laten bewegen om de bloedsomloop op gang te houden waardoor de spier beter doorbloed raakt en daardoor sneller hersteld. Gelukkig wil Kaminka wel weer bewegen, de eerste paar dagen absoluut niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:12

De traumeel kun je extra effectief laten zijn door het zowel uitwendig als inwendig te gebruiken. Je kunt je paard 2x per dag 3 tabletjes geven. Je kunt ze gewoon in het voer doen en evt. 's avonds al in slobber doen voor de volgende ochtend, is misschien makkelijker voor de stalhouder. Je kunt ze gewoon bij de drogist bestellen, in een potje van 50 of van 200 stuks. Voor extra ondersteuning van het centraal zenuwstelsel kun je 1x per dag 1 tablet biomagnesium erbij doen, dat vindt je ook bij de drogist.
Niet meer gaan doseren, heeft geen zin.

Lichte beweging is idd toch gewenst bij dergelijke blessures, omdat die spier toch beweging moet houden. Natuurlijk voor de doorbloeding, maar ook voor het afvoeren van afvalstoffen en om lidtekenweefsel in het spierweefsel te voorkomen.

Gelukkig dat ze zelf wel weer wat wil bewegen, da's alvast weer een goed teken.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-04 15:21

Goeie tip, zal ik doen Sonja! Thanks!