Moody Mare......

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Moody Mare......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 23:29

Heeft iemand ervaring met Moody Mare van de paardendrogist??? Mijn lieve merrie Boos! was weer lekker hengstig vandaag. Normaal gaat het behoorlijk maar ik was met een andere zeer hengstige merrie op stap en ze waren onuitstaanbaar..... aandrijven vonden ze juist lekker maar reageren...ho maar!!!

Zeker nadat we een hengst gepaseert waren... Binnenkort weer een endurance klasse 2 wedstrijd... dus wie o wie heeft ervaring??

Zag wel al op de site dat er geen valeriaan in zit en dus geschikt voor wedstrijd paarden.

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:35

Ik zelf heb goede ervaring met moody mare, en bronscure.
Er zijn volgens mij best wel veel topics over geweest, zie zoekmachine.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 23:42

Ik had er hier nog niks over gelezen, gewoon op Moody Mare zoeken denk ik??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:45

Bij de paardendrogist kun je wat informatie krijgen, het is ook via hen te koop.

Er zijn stalgenootjes van mij geweest die het hebben gegeven en geen noemenswaardig veranderingen in gedrag hebben gemerkt. Dus het is een kwestie van proberen.

Als je merrie echt een pismerrie is, dan zijn er ook andere oplossingen om je paard rustig te krijgen (tot het plaatsen van balletjes in de baarmoeder)

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 23:47

Ze is niet echt een pismerrie.... maar gewoon dwars en plakkerig aan andere paarden als ze hengstig is. Die andere waar ik vandaag mee was is wel weer meer een pismerrie, staat om de klip klap met d'r benen wijd...dat doet die van mij dan weer niet.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 23:48

Ik had ook al op de paardendrogist gekeken... maar voor ik het bestel (kost nogal niks...ahum) wil ik gewoon wat info van gebruikers.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-04 23:52

Plakken tegen mijn been doet mijn merrie ook als ze hengstig is. Daar heb je een merrie voor. Ik zou persoonlijk niet aan de Moodymare beginnen, temeer omdat de resultaten zo wisselend zijn.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-04 23:57

Heb intussen de zoekmachine aan het werk gezet en kwam ook iets van Hormonial tegen of zo.....
Mmmmmm, ik weet het nog niet. Idd wat je zegt, zag erg veel wisselende reakties.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 08:17

Je zult het pas echt weten als je het hebt geprobeerd. Maar ja, dan moet je er wel een pot tegenaangooien.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 11:36

Ik heb het één seizoen bij m'n merrie geprobeerd....helaas is ze nogal kieskeurig met eten en die Moody Mare kruiden liet ze dus mooi liggen.
Dus daarom heeft het bij mijn merrie niet geholpen...
Ik zou een tweede keer dus niet meer hiervoor kiezen, maar iets geven in druppelvorm (op een broodje) zoals BronsCure.

Overigens houdt ik er nu gewoon rekening mee, dat ze twee dagen per 3-4 weken "tegen m'n been is"....gaat best goed

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 21:53

Daar had ik nog niet over nagedacht... ik krijg het natuurlijk d'r strot niet in... Vitamine poeder weet ze er ook helemaal tussen uit te frutselen....

En van wie of wat is Bronscure???

Het probleem is dat ik endurance rijd en als zij zo'n plakbui heeft kom ik niet bij andere paarden weg.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:41

En op een boterham met honing? Blijft goed plakken.

Verder heb ik er geen ervaringen mee.

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 08:38

Kijk eens op:
www.groeneos.nl
voor
Provarium Breeding
kruidenmengsel uitsluitend op advies van uw dierenarts of therapeut. Werkt regulerend op de hormoonhuishouding van de merrie.
Wordt bijvoorbeeld toegediend wanneer een merrie niet zwanger wordt. Wordt ook toegediend bij de zgn. 'Pismerries'.
Niet afwijken van de dosering die de arts of therapeut voorschrijft!
Je kunt op die site via e-mail vragen stellen, je krijgt binnen en paar dagen dan antwoord.
of
www.paardendrogist.nl
voor
BronsCure
Werkt activerend en regulerend op de vrouwelijke geslachtsorganen.

Soms komt het tijdens de hengstigheid lastig zijn voort uit een ontregelde hormoonhuishouding.
Een keer een veulentje fokken wil vaak ook helpen Haha! Knipoog

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 12:27

_inge_ schreef:
En op een boterham met honing? Blijft goed plakken.
Verder heb ik er geen ervaringen mee.

Ik heb zo langzamerhand heel wat ervaring met spulletjes door het voer mengen. Mijn merrie kan de smaak van appelmoes niet weerstaan en neemt de vreemde bijsmaak voor lief Haha! (behalve als er sterke kruiden doorheen zitten)
Dus ik maak een papje van appelmoes en het medicijn / poeder, handje muesli erdoor......en happen maar!

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 16:11

Je kan toch ook eerst een proefmonster van moodymare nemen, weet je iig of hij het eet, en kost 'maar' 2.50.
Bronscure is naar mijn idee meer voor het reguleren van de hengstigheid.