Geen diarree, maar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Whizper08

Berichten: 485
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: zoetermeer

Geen diarree, maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 20:39

Mijn 3 jarige Haf heeft goede mest, maar laat soms windjes en dan komt er een laatste restje dunne, waterige viezigheid mee. Zijn hele staart, billen en benen zitten onder. Het lijkt dan net of hij aan de dunne is, maar dat is hij juist niet! Ik blijf me suf wassen, soppen en boenen. Het is zo`n vies gezicht! Verder heeft hij er niet echt last van en hij is niet ziek. Zijn mest is onderzocht en er kwam niets uit. Weten jullie wat het is of misschien helpt? Hij krijgt hooi en musli.

Sprite

Berichten: 608
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 20:58

geen idee wat het is, maar misschien kun je eens ander voer proberen?

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 22:54

stoppen met die muesli!

dat voer reageren veel paarden helemaal niet zo goed op
het is meer dat de eigenaar het er lekker uit vind zien, dan dat het goed is voor paard !
sommige paarden hebben ook wel die dunne schijt van hun eigen ...
weinig aan te doen, je zou evt op voorschrift van de da wat norit kunnen voeren Knipoog

controleer ook eens zijn mest van tijd tot tijd op zand... neem een plastock zak, of een emmer, schep daar wat mestballen in en vul de zak of emmer met water, dag laten staan en als er dan veel zand op de bodem ligt , heeft ie teveel zand in zijn darmstelsel, waardoor de darmen beschadigen en de ontlasting dun kan worden

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 00:07

Hoi, waar staat je paard, soms tussen bomen, en eet ze van de bast ?

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 09:59

Mijn oudje heeft het ook meestal denk dat het bij die van mij door de ouderom komt.

Hope2012

Berichten: 3136
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:32

hoi stagave

ik heb ook een haflinger gehad die dat heeft hij is nu van kennisen.
we hebben er alles aan geprobeert dierensrtsen etc nu hebben we het gevonden kook lijnzaad en geef alleen dagelijks het slijm ervan niet de zaadjes . hercules had ook altijd een vieze staart en vieze benen in de zomer heeft hij er meer last van door het gras maar met het slijm van gekookte lijnzaad is het probleem zo goed als weg

succes ermee OK dan!