hoeveel kost quadrisol? + vraagje wormenkuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

hoeveel kost quadrisol? + vraagje wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 19:19

Heej,

ik heb weleens gehoord dat als paarden lang niet ontwormt zijn, dat 1 keer ontwormen dan niet meteen helpt dat het dan meteen 2 keer moet ofzoiets...? m'n pony was eerst ongeveer een half jaar niet gedaan, en toen heb ik het dr 2 weken geleden gegeven.. moet ik nu gewoon om de 6-8 weken verder gaan, of nu meteen nog een keer ofzo..?

en dan nog een vraagje, weet iemand hoeveel een spuit quadrisol kost?

alvast bedankt!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:08

Een quadrisol-100 injector 30 ml kost 22,41 euro.
Maar geeft je da dat zomaar, zonder je pony na te kijken??
Raar dan..
Wat betreft ontwormen, ik weet niet of je extra moet geven, volgens mij niet.
Je kunt beter als eerste bijvoorbeeld Equimax van Virbac geven, is wel duur maar die pakt ook lintworm aan.
Die mag je twee keer per jaar geven, daar tussen moet je om de zes weken bijv. equivalan of iets anders geven, je moet even opletten dat je op de inhoud let, anders kan je pony immuum worden voor bepaalde stoffen, dus kies telken voor een andere samenstelling.
Vraag het even aan je da en bewaar de verpakkingen en houdt bij wat je geeft, dan kun je er op letten.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:56

Voor wat het ontwormen betreft zou ik even informeren bij je dierenarts. Soms wordt nl. aangeraden om voor de zekerheid anders te ontwormen (na 14 dagen een herhaling).
Kies telkens een andere samenstelling staat hierboven. Hier zijn de meningen over verdeeld. Wij hebben vaak dezelfde met tussendoor Equimax voor de lintworm