Ge-irriteerd hoestje door beschadigde trilhaartjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Ge-irriteerd hoestje door beschadigde trilhaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 16:29

Het paard van mijn vriendin heeft beschadigde (tril???) haartjes in zijn keel, waardoor hij af en toe geirriteerd hoest op stal of tijdens het uitstappen.
Tijdens het rijden heeft hij er geen last van.
Nu is zij op zoek naar een verzachtend middel voor de keel van haar paard, omdat er volgens haar da verder eigenlijk niets meer aan te doen is.

Heeft iemand hier ervaring mee, en zo ja, wat hielp het beste?
Er zijn namelijk genoeg middeltjes te krijgen bij bijvoorbeeld de Paardendrogist, maar wat werkt en vooral, wat niet?

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 00:09

Voordat je naar middelen grijpt, staat dit paard wel in een buitenbox?

gyzmo

Berichten: 1029
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Dordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:03

Ik heb ooit een middel gebruik van Leovet. Zat in een literfles en was speciaal voor de luchtwegen. Een soort hoestsiroop zeg maar. Werkte prima. Is heerlijk verzachtend spul.
Zat ook tijm enz. in, die stoffen zijn gewoon bewezen als verzachters van de luchtwegen. Ik heb de fles destijds (half jaartje terug) gekocht bij de Hipporama (24 euro) maar de laatste keer toen ik ging kijken verkochten ze deze (tijdelijk?) niet meer.

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 19:51

Het paard staat in een binnenbox, in een grote loods, open boxen met tralies op een rij.
Het zijn wel goed geventileerde stallen, een heel hoog plafond, absoluut geen muffe stinkstal, maar lekker schoon en fris.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 23:55

Kan het niet laten, maar je zou dat paard bij wijze van test een maand in een buitenbox moeten zetten, het liefst op hetzelfde terrein (om zo min mogelijk stress bij het paard te veroorzaken), en dan kijken of je verschil ziet. Maar oké ik ben te theoretisch bezig. Beterschap voor het paard.