Veulen gespeend, merrie hele dikke uier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-01 16:38

Nog 1 tip: 'Kamferzalf' op smeren!!!
Dat zit in van die grote potten en ik denk dat je die bij de apotheek koopt. Het werkt ziender ogen!!
Groetjes,
Femke

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 10:57

Kamferzalf zorgt voor een remmende werking van de melkproductie.
Het is wel waar dat er iets op smeren de melkproductie 'bevordert', maar ja, het is juist een product TEGEN de opgezwollen uier en dus het is wel de bedoeling dat je het er op smeert Lachen . De werking van de zalf weeg hier wel tegen op.
Toen ik het er de eerste keer op deed, zag ik al na een half uur verbetering. Mijn pony had wel duidelijk last van die zware uier.
De zalf heeft bij mijn weten geen bijwerkingen en ze wordt al jaren gebruikt (weet ik van een van die oude boeren uit mijn dorp Knipoog )
Als je het er ong. 2 weken dagelijks op smeert, is het probleem opgelost. He melkproductie is dat bijna volledig gestopt.

Femke

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-01 22:10

Ja, dat kan wel zijn. Maar mijn merrie had er wel érg veel last van, ze hapte naar iedereen die in de buurt kwam en je zag dat ze er pijn van had.
Misschien is dat niet bij alle paarden zo, maar als het erg is, kan die als alleen maar goed doen.
Femke

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers