kreupel, wanneer de dierenarts erbij halen? + update!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-01 14:38

ik heb in alle jaren dat ik eigen pony's en paarden heb nooit een kreupele gehad.
nu heb ik sinds een maand een nieuwe arabische jaarling erbij en hij heeft gister een bijtplek in z'n hals opgelopen en nu ging ik net nog even voeren en loopt hij plotseling hardstikke kreupel, het zit dus allemaal niet mee *zucht*, maar hopen dat ik niet zo'n paardje heb gekocht die van het een het ander krijgt en constant loopt te kwakkelen, maar mijn vraag was hoe snel jullie de veearts bij een kreupel paard halen.
ik wil het zowiezo nog even aan kijken aangezien het net gebeurd is, maar hij heeft er wel zo'n pijn aan dat hij niet z'n goede voorbeen wil geven oftewel hij wil niet vol op z'n zere been staan.
ik heb de hoeven en benen al gecontroleerd maar kon niks vreemds vinden.
ik denk dat ik het even moet aankijken en als het niet erger word maar ook niet beter over een week ofzo de veearts erbij haal, wat is jullie ervaring met kreupele paardjes?

_________________
ooit zal ik daar komen waar ik wil zijn, ik moet alleen nog weten waar dat is.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: anne21 op 2001-12-06 13:32 ]</font>

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 15:17

ik zou persoonlijk nu de veearts inschakelen. Vooral omdat je niet kan zien wat er is. Misschien is er wel iest verkeerd geschoten oid? In ieder geval kan je bellen, het voorleggen, en dan kan ie ze;f zeggen of ie het nodig vindt om te komen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 16:29

De meeste Da zeggen ga 3 a 4 dagen stappen en dan kijken we verder. Mochten ze zich dan verstapt hebben is het dan over. Tenzij er duidelijk een plek of verdikking is wat je niet vertrouwt.

Doe wat je gevoel zegt ? Dat is vaak de juiste oplossing.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 14:32

vanochtend gelijk naar de paarden gegaan en hem hem weer helemaal onderzocht en nu voelde ik dat z'n linkerhoef aan de binnenkant warmer was, ik dacht gelijk aan een hoefonsteking en heb de hoefsmid gebeld die toevallig even verderop zat.
hij is dus gelijk gekomen en heeft de boel opengesneden en inderdaad een ontsteking, nu drie keer op de dag een sodabadje en goed schoonhouden dan is hij zo weer opgeknapt!
ben blij dat ik weet wat het is en dat ik er wat aan kan doen, het is zo vervelend als je ziet dat een dier pijn heeft maar je kan er niks aan doen!