kreupel...last van schiefel???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

kreupel...last van schiefel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 14:46

hallo bokkers,

ik heb een tijdje geleden al een topic geopend omdat m'n paard kreupel was, nu is hij alweer (of nog steeds?) kreupel. Alleen is het allemaal wel heel vreemd.
Ik had les, en we hadden lang ingestapt/ingereden in stap. Veel buigoefeningen gedaan enz. Toen we gingen draven, begon hij na een paar passen te knikken. Hij liep wel in stap goed.
Verder: hij heeft al sinds de vorige zomervakantie een schiefel, die op het oog niet echt groter is geworden. Zou dat het kunnen zijn? (dat een pees ertegenaan schuurt?)
oja, z'n hoef was ook een beetje warm maar voor een hoefzweer en hoefbevangenheid liep hij echt te goed.

Weet iemand wat het kan zijn? En wat ik er eventueel aan kan doen? iig DA bellen, of is dat niet zo nodig? (zal wel domme vraag zijn Blond )

bedankt voor het lezen van mijn verhaal iig!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:49

ja zowiezo zoals je al zegt, de dierenarts bellen !
je bent nu al te lang aan het modderen met dat been
hoefzweer zal het wel niet zijn , die was of erger geworden, of over gegaan, of naar binnen geslagen !
die schiefel kan heel goed
ik hoop het niet voor je want als een schiefel er eenmaal zit, en hij heeft er last van, dan is er vrij weinig nog aan te doen
hoefbevangenheid in een eerste stadium kan wel heel goed, dan hoeven ze ook niet meteen ramkreupel te lopen

maar aan gissen heb je allemaal niets
bel de dierenarts voor een kreupelheidsonderzoek, dan heb je tenminste zekerheid!
heel veel sterkte!

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 15:06

dank je wel voor je reactie! ik ga er zo heen, maarweer even kijken hoe het gaat. Ik vond het vooral zo vreemd dat hij in stap wel helemaal goed liep!!! Ik ga zo even bij hem kijken...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:17

Als ie in stap ook kreupel zou lopen dan zou ie wel heel erg kreupel zijn.. lichte kreupelheden zijn meestal alleen in draf te zien.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:52

Het beste kan je er denk ik een veearts naar laten kijken. Die kan dan foto's van de schiefel en een peesscan laten maken. Heb ik ook gedaan met mijn paardje, daarbij lag de schiefel gelukkig helemaal vrij.

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:40

En Fiek? Hoe is het nu met hem??