Wat vinden jullie van chloorbandages?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Wat vinden jullie van chloorbandages?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:08

Wat vinden jullie van het gebruik van chloorbandages met wat opgezette benen?
Op mijn manege in Frankrijk werden die al redelijk snel gebruikt na bijvoorbeeld een springles, of als de benen wat opgezet waren. Door chloor trekt de huid weer netjes samen, net als het onderliggend weefsel. Bij zwaardere oefeningen zoals een samengestelde wedstrijd of military werd eigenlijk standaard achteraf antiflogistine gebruikt, maar dat vind ik een erg sterk spul wat ik liever bewaar als het echt nodig is.
Kore heeft momenteel een wat warm en beetje opgezet voorbeen, het is ook een beetje gevoelig als je er in knijpt maar ze loopt wel rad. Waarschijnlijk heeft ze op de wei raar gedaan, ze was ivm de sneeuw een of twee dagen niet buiten geweest en ik was op vakantie dus weet het niet precies. Gisteren gewoon gereden, niks an de hand.
Heb het net met koud water afgespoten en meteen was het al een stuk minder. Ik was aan het overwegen aan de voorbenen chloorbandages om te leggen maar ik had niks bij me.

Wat vinden jullie van chloorbandages bij dit soort gebruik?


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:16

Nou, ik heb gisteren maar een half uurtje rustig aan gereden, en vandaag al helemaal niet, en het was dus nu nog wat warm en opgezet. Ik zei dus dat ik ervan uit ga dat het van gek gedrag op de wei komt, dus het is geen rijtechnisch probleem....


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 22:18

runningkawa schreef:
Nog nooit van gehoord
Wel van in half water, half azijn gedrenkte bandages om zwellingen te minderen. (wel natuurlijk bedenken waaron je paard het heeft)
En dat lijkt me dan ook een prettiger idee, maar goed dat kan aan mij liggen omdat ik met chloor geen ervaring heb.


Ik denk dat het hetzelfde effect heeft. Inderdaad geen 100% pure chloor nee, meer half om half met water.
Waarom, kennelijk dus door de wei, ik zou geen andere oorzaak kunnen bedenken...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 12:25

Wat houdt het in als het gaat blisteren Margreet?
Ik kijk het vanavond nog even aan, anders mag ze morgen met bandages op stal blijven staan. Denk dat ik dan voor de azijn ga, heb geen leem in huis, azijn wel. Ik vind dat gedoe met leem altijd zo lastig, het plakt, blijft overal aan zitten, of je bandages zijn goor, en als je geen bandages eromheen doet heb je zo een been vol aangeplakt stro!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 12:38

elibeest schreef:
Ik heb er ook nog nooit van gehoor.. zou t zelf in ieder geval niet toepassen.. dan nog liever antiphlogistine....



Waar baseer je dat op als ik vragen mag? Zeker als je er nog nooit van gehoord hebt? Verward
Weet je wel hoe sterk antiflo is??! >;)

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 13:26

Sterft het haar af???
Heb dat in Frankrijk bij de paarden nog nooit gezien!
Natuurlijk moet je het niet dagelijks en onverdund gebruiken, dat weet ik. Gewoon half om half met water, en een nachtje laten zitten.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 14:25

Ik heb wel interesse ja!

Zoals dus al een paar keer eerder vermeld, verwacht ik dat Kore een beetje een dik pootje had (het was bijna niet dik te noemen, het viel niet te zien, alleen te voelen) omdat ze op de wei raar had gedaan....

En ja, ik wou het zowieso maar 1 nacht omlaten

Ik ga dus (indien nog nodig) maar voor azijn ipv chloor.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 16:48

Ja die methode uit het dagboek ken ik! En ook de eigenaar uit het verhaal vergelijk ik makkelijk met de eigenaar van het paard wat ik ken(de).
Het gaat in mijn geval om een concourspaard van mijn vorige manege, in Parijs. Perfect springpaard, deed military na military en won vanalles, totdat ze dus ook last van haar pezen kreeg. En uiteindelijk werd ze dus ook gebrand, tot 2 keer toe zelfs. Toen het nog niet genas is ze de wei op gegaan en verkocht, zonde!!

Maar zover laat ik het met Koortje nooit komen natuurlijk!!!!!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-04 18:56

Nou, gelukkig was het hele rattaplan niet nodig! Lachen
De pezen waren weer netjes strak en koel, en we hebben rustig aan gedaan. Na afloop even op het harde uitgestapt, straaltje koud water erover en klaar was madame! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kim_S, Majestic-12, Vecar, YandexBot en 29 bezoekers