chronische bronchitis (zonder hoesten?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 20:03

Ik heb Minco ooit eens verhuisd van pensionstal en zo'n 6 weken na de verhuizing werd ie ineens verschrikkelijk kortademig Verward 2 a 3 rondjes in gallop door de bak was een ramp voor hem terwijl ie normaal niet stuk te krijgen was.
Voorheen was ie elke winter wel altijd aan het hoesten en kreeg ie elke keer weer een ventipulmin kuur,maar hij was nog nooit zo kortademig geweest
Ik ben toen met hem naar de kliniek geweest en daar zeiden ze na onderzoek dat ie chronische bronchitis had/heeft.
Het hoesten duide er eigenlijk al op,en achteraf zag ik pas dat de nieuwe stal waar ie stond toch eigenlijk wel erg vochtig was,schimmel op het plafond en mijn kast was op een gegeven moment ook zwart geworden van de schimmel,dus ik wist genoeg Verdrietig
Ik heb Minco toen ook zo snel mogelijk verhuisd,hij staat nu weer op de stal waar ie ook vandaan kwam,heeft een box gekregenmet een luik erin zodat ie lekker met zijn koppie buitenboord kan hangen,staat op zaagsel en staat zo veel mogelijk buiten OK dan! in de winter krijgt ie een ongevoerde regendeken op zodat ie lekker droog blijft maar toch lekker buiten in de frisse lucht rond kan dartelen
Hij is echt en heel stuk opgeknapt,maar zal nooit meer worden zoals ie was.
Tot nu toe heeft ie deze winter nog niet gehoest dat zou dan 2x in de 7 jaar dat ik hem heb wezen dat hij een hoestvrije winter heeft gehad.
In de zomer hoest ie nooit,dus een paard met CB hoeft niet altijd te hoesten,gelukkg niet. OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, schaapie18 en 71 bezoekers