Verkoudheid -> Hoest -> Keelpijn -> DROES??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Verkoudheid -> Hoest -> Keelpijn -> DROES??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-03-04 23:49

Otto hoest nog steeds wat. Nu al een weekje verkouden.
Gister was het echter een stuk minder, niet veel (tot helemaal niet) gehoest op stal enkel bij het draf.
Omdat hij vreselijk druk is hebben we hem vandaag even laten draven in de bak. Af en toe hoesten, en nu ging hij ook schuimen. We zijn daarom maar snel weer gestopt.

De boer had het over dat het heel mischien opkomende droes kan zijn.

Kan dat? Hoesten/keelpijn dat dat aankomende droes is??


Hij is verder gezond, eet prima, is vrolijk en heeft ook geen verdikkingen onder zijn keel...


Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 15:32

Hij heeft ook snot gehda. Dat is nu wat minder. Vaak was het wat wit van kleur, maar 1 dag ook gelig. Maar gelukkig tot nu toe maar tot 1 dag gebleven.

Hij kwijlde bij het draven en hoesten waar dat vandaag kwam weet ik niet. IK heb geen nare geuren bij zijn mond neus ontdekt.

Temperaturen hebben we nog niet gedaan. Dat is iets dat wij nog nooit hebben gedaan en laten dat liever aan de eigenaar over. Maar verder naast het hoesten en de snotneusp geen ziekte verschijnselen.


Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-04 17:39

Onder zijn kin/keel/kaak (daar waar droes altijd zit) heeft hij (nog??) geen verdikking zitten.

Had nog en ander vraagje, is droes enkel besmettelijk als de bult onder de kaak open is gebroken of eerder ook al??

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 10:29

Verdrietig Dan maar hopen dat Otto het niet heeft, anders kan ik daar dus een heeeel tijd niet mee naar stal gaan...

Tancreda4

Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-03-04 12:19

Ja, het is ook heel besmetelijk. Daarom lijkt het me wijs om het naar Otto gaan voorlopig over te slaan, tot hij zijn verkoudheid over is. Mocht het dan toch droes zijn, ben ik er in ieder geval uit de buurt van gebleven.

Mmm, wel moeilijk. Fluf de stalkat is daar ziek, en zou graag even bij hem langs zijn gegaan. Maar gelukkig is hij bij Mariska ook in goede handen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers