paard loopt aan beide achterbenen stijf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

paard loopt aan beide achterbenen stijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 14:34

paard loopt van achteren aan beide benen erg stijf. ze loopt ook soort van wijdbeens..
draven gaat moeizaam en op rust staat ze erg weinig
ik heb het idee dat ze hoefbevangen is, heeft iemand suggesties??
Laatst bijgewerkt door pjmhorse op 02-03-04 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 14:43

DA, raadplegen?

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 14:49

ja, had ik ook al gedacht, enige probleem is ik werk nog niet, en mijn ouders willen de dierenarts niet betalen, omdat ze die te duur vinden.

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:08

eh.. Scheve mond
en als je paard nou een keer heel ziek word? dan kan je de DA ook niet bellen omdat je geen geld hebt? Boos!

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 15:16

nou, dat bedoel ik, ik kan het mijn ouders niet aan hun verstand brengen dat het noodzakelijk is dat er nu een dierenarts komt kijken.
Ik heb diverse mensen op de manege gevraagd, en natuurlijk hoor ik van het hetzelfde als van jou.
maar mijn ouders willen er echt niet aan. Huilen

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 15:19

jij krijgt toch zakgeld? kleedgeld ed?
dan leen je het geld van iemand en betaal je het later terug Lachen

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 15:22

mijn ouders zijn nog van de oude stempel, zakgeld en kleedgeld krijg ik niet. dus mijn laatste optie is lenen, maar ja, wat kost de dierenarts als ie komt kijken 150-200 euro, niet iedereen kan mij zomaar dat bedrag voorschieten, en 2e hoe moet ik het dan terugbetalen?? mijn ouders vinden mij te jong voor een baantje en krantenlopen mag ik al helemaal niet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:15

wat een ellende zeg. Had dat paard maar nooit gekocht. Nu zit je met de sjit! Hoe oud is dat paard eigenlijk?

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:16

bedankt, wist ik ook niet van te voren...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:24

je wist niet van te voren dat het paard ziek kon worden?
Of wist je van te voren niet hoe oud het paard was?

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:26

t is een jong paard, heb hem nu een jaar, is eerste keer dat ie iets aan zijn benen heeft verder nog nooit iets gehad.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:35

De dierenarts gewoon bellen, en als hij weer beter is dan moet je bij jezelf nadenken of jij wel een paard moet hebben. Niks ten nadele van jou. Maar een dier kan ziek worden en geld kosten, duidelijk geval van niet over nagedacht. natuurlijk kan je jouw ouders wel de schuld geven maar JIJ als paardenliefhebber wist van te voren dat de dierenarts gemiddeld twee keer per jaar komt! je ouders moet je maar zien te overtuigen,dan het paard verkopen en pas weer aan een paard beginnen als je er goed voor kan zorgen.......... en dat betekend dat je de dierenarts erbij kan halen wanneer dat nodig is.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 17:41

inderdaad, dierenarts bellen. Paard beter maken en verkopen, vervolgens rekening betalen. Maar dit kan zo niet.

En wat is jong? jaarling, 2 jarige, 3 jarige? ik heb het vermoeden dat jij ook absoluut geen verstand van een paard hebt. Anders kon je de leeftijd van je paard wel zeggen.

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 17:55

oke, gaat niet over mij maar een vriendin van me, ze zit er zo erg mee omhoog, ik heb haar toestemming gevraagd om anoniem suggesties te vragen via bokt, en die heeft ze nu inderdaad ontvangen niet leuk maar wel de waarheid.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:03

En wat gaat ze nu doen? Let wel: onhouding van medische hulp als dit nodig is, valt onder verwaarlozing c.q dierenmishandeling.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:06

Precies........ is reden tot inbeslagname

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 18:10

dat begrijp ik daarom kon ik de leeftijd van het paard niet vertellen het is mijn paard niet.
ik heb haar gezegd in ieder geval de dierenarts te bellen en om advies te vragen, advies vragen staat immers altijd vrij.
ze moet er alleen niet te lang mee wachten vind ik...
ze weet dat ik dit forum ben gestart, ik heb haar van te voren een mailtje gestuurd, ik ga kijken of ik samen met haar tot een oplossing kan komen, ik vroeg me alleen af of de symptomen jullie bekend voor komen.

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 18:11

zelf zit ik al bijna 18 jaar in de paarden, enig verstand heb ik er gelukkig wel van in tegenstelling tot een van de vorige antwoorden. heb alleen de ik vorm gebruikt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:11

spierbevangen.......... maar als het een van deze dingen is dan moet er alsnog een va bij komen. Aan onze diagnoses heb je helemaal niks

pjmhorse
Berichten: 172
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 18:16

ja, zo en zo moet er een komen, enige wat ik ken is hoefbevangenheid, spierbevangen nog niet eerder gehoord. ik kijk samen met haar wel naar een oplossing.

bedankt voor jullie reacties.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:17

daar komen ze niet overheen zonder medicijnen hoor...........

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:40

mijn vorige paard is ook een keer spierbevangen geweest, spieren warm houden, en weinig eten geven, de dierenarts heeft toen een spuit gegeven, dus ik denk dat het in dit geval ook nodig is..

Mizz_mol

Berichten: 1619
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:52

Ik ken de gene waar het over gaat... en ze heeft echt het beste met dat beestje voor alleen het probleem is der ouders ze heeft geen makkelijke jeugd gehad (wat ik trouwens hier niet allemaal ga vertellen) maar ik zal je verzekeren dat ze het verschrikkelijk vind om van der ouders afhankelijk te zijn.. Haar ouders zijn gereformeerd dus ze moet zich aan bepaalde regels houden.. tevens is zij nog niet oudgenoeg om te werken want een krantenwijk mag niet van der ouders. Ze mag alleen op zaterdag werken en alhoewel zij een achterstand heeft met rekenen enzo zou zij ook niet snel aan een baantje als casiere kunnen komen. Het probleem ligt hier voor een groot deel bij haar ouders maar die zijn moeilijk aan hun verstand te brengen Boos! morgen word de dierenarts voor een 2e maal gebelt want vandaag waren ze er niet en we zullen het zien. Als de dierenarts echt zegt dat het nodig is zal hij er komen ook!

Henriette
Berichten: 725
Geregistreerd: 30-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:34

Wat een toestand!
Het is heel vervelend om te zeggen....maar hoe zielig de eigenaresse ook is, ze heeft wel de verantwoordelijkheid voor het paard!
Als zij de dierenarts niet eens kan laten komen ivm gebrek aan geld, dan is het alleen maar eerlijk tegenover het paard dat ze deze verkoopt.
Hoe moeilijk dat ook is Verdrietig

Andere optie is een bijrijder te zoeken, die een deel mee betaalt en dat niet verder vertellen Lips are sealed
Op die manier kan ze een spaarpotje vormen voor dit soort dingen Schijnheilig

Saskia008

Berichten: 1735
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: zuidlaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 09:51

ik vind het raar van die ouders.... maar goed zulke bestaan ook.
zelf, als ik zulke ouders had gehad zou ik niet eens een paard willen hebben, maar ja, misschien wist ze van te voren niet dat dit zou gebeuren, maar toch.....

en betreft die ouders... ze kopen een paard voor hun dochter, maar willen er verder niets mee te maken hebben?? Verward