kale neus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 18:56

Mijn haflinger krijgt allemaal kale plekken rond zijn snuit, ik dacht eerst dat het van het spelen komt maar het worden steeds mee plekjes.
Het is gewoon kaal zonder bultjes/schilfers enz enz.
Zou het door het kuil kunnen komen dat daar prikdingetjes inzitten en dat ij daar door gaat schuren.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 00:29

Heeft hij geen schimmel of ringworm???? Met Imaverol wassen en ook je spullen, zoals borstels, dekens, sjabrakken, hoodstel en zadel en vergeet niet je kleding!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 01:13

Ik denk ook meteen aan schimmel. Maar heb je er geen foto van?

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 20:38

ik breng van de week wel wat haren naar de dierenarts, ik heb vandaag nog eens gekeken en er waren toch wel enkele korsjes te zien(met vergroot glas). tis geen ringworm dat weet ik zeker.

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 12:42

het zal wel niet hetzelfde zijn maar mijn paard had dat nadat ik een liksteen in de box aangebracht had, hij begon er zo enthousiast aan te likken dat het zout zijn lippen en neus 'aantastte', gevolg schrale, droge, kale lippen en neus. Frusty Nu laat ik het zoutblok af en toe een kwartiertje in de voerbak.

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:25

Ik denk ook aan een soort van verbrandingsverschijnselen.
Kan een reactie zijn van iets in het voer, waardoor hij vaak met zijn neus gaat schuren, of door direkt kontakt met het bewuste voer.