Verhoogde waarden galgang? Iemand ervaring mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Verhoogde waarden galgang? Iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 20:09

Heeft iemand toevallig ervaring met paarden die met bloedonderzoek een verhoging van de waarde die met de galgang te maken heeft?

Dit was het bloedonderzoek van vrijdag 2 weken geleden en vorige week woensdag:
GGT: vrijdag 69 woensdag 21,4 ( normaal: <11 )
AST (GOT): vrijdag: 583 woensdag 194/182 ( normaal<150 )

Ik weet even niet meer welke waarde waarvoor staat maar die ene die aangeeft dat er een leverbeschadiging is was vandaag helemaal normaal terwijl die ene die te maken heeft met de galganggeen steek was veranderd.

Mijn da gaat volgende week contact opnemen met de afdeling interne ziekten van Utrecht. Maar ik vroeg me af of iemand hier het toevallig kende. Want ik weet nu niet wat de gevolgen zijn en of het schadelijk is enzo. En wat de beste behandeling is.

Paard zelf maakt trouwens weer een hele fitte indruk maar ik span hem uiteraard nog niet in. Een beetje op wei is het enig wat hij doet tot ik meer weet en hij krijgt nohg ab en prednisolon.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:35

He wat oliebol dat hij niet gewoon helemaal 100% goed is. Verdrietig
Ik hoop dat ze de oorzaak kunnen vinden en dat die niet te ernstig is.

Heel veel sterkte!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:15

Je zou eens info op kunnen vragen bij Pijls en Offereins. Doe ik zelf ook wel vaker als ik nog vragen heb of een 'second opinion' wil. Mijn ervaring is dat ze vaak heel veel aanvullende informatie kunnen geven, waar je dan echt wat aan hebt.
Voor algemene vragen over de gezondheid van uw dier is een gratis telefonisch spreekuur, van maandag t/m vrijdag van 12.30 - 13.00 uur. U krijgt dan direct één van onze eigendierenartsen aan de telefoon.
Voor dit spreekuur belt u: 046-4230795

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:18

Kyona schreef:
Je zou eens info op kunnen vragen bij Pijls en Offereins. Doe ik zelf ook wel vaker als ik nog vragen heb of een 'second opinion' wil. Mijn ervaring is dat ze vaak heel veel aanvullende informatie kunnen geven, waar je dan echt wat aan hebt.
Voor algemene vragen over de gezondheid van uw dier is een gratis telefonisch spreekuur, van maandag t/m vrijdag van 12.30 - 13.00 uur. U krijgt dan direct één van onze eigendierenartsen aan de telefoon.
Voor dit spreekuur belt u: 046-4230795


Ik vraag ook alles nog eens na aan de mensen van de praktijk hoor (Pablo is onder behandeling bij Henk Offeriens) . Maar ik hoor graag eens ervaringen van anderen omdat Henk het nu ook even niet wist.