Tos weer in de lappenmand, dikke hak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Tos weer in de lappenmand, dikke hak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 22:53

Na wel anderhalve week aan het werk te zijn geweest, loopt Toscana sinds dinsdag kreupel. Ze heeft rechtsachter net boven de hak bij de pees een beetje vocht zitten, dus ik ben bang voor een peesblessure. Ik ben nu maar begonnen met stappen en afspuiten, maar als ze over een week niet goed loopt wordt het toch maar weer een rondje veearts (die hebben we gelukkig nog niet zo vaak gezien de laatste tijd). Ze heeft nu in dat jaar dat ik haar heb een flinke virusinfectie, een wond aan haar voorbeen met een operatie in Utrecht als gevolg, een paar keer een dik been door wondjes, bijna spierbevangenheid en problemen met een schiefel gehad. Ik begin nu toch een beetje moedeloos te worden. Waarom heeft zij nou altijd wat? Ik ken genoeg mensen die een stuk minder zuinig op hun paard zijn, en die hebben nooit wat. Heb nu toch wel even een dipje!! Wie helpt me eruit?

oliveira

Berichten: 105
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Den Hoorn (Z-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:14

Ik help je wel uit het dipje Haha! Zal voor je duimen dat het over gaat. OK dan!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:40

tjemig de pemig!!

(hoe kom ik toch bij het idee,paarden hebben altijd wat!)

afz ook een kneuspaard eigenaar,hihi
tip:neem een ezel.

hihi,gekheid natuurlijk.
twinklebel ik ga ook voor je duimen.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 15:51

casanova schreef:
tjemig de pemig!!

(hoe kom ik toch bij het idee,paarden hebben altijd wat!)

afz ook een kneuspaard eigenaar,hihi
tip:neem een ezel.

hihi,gekheid natuurlijk.
twinklebel ik ga ook voor je duimen.


Volgens mij is die ezel van je verliefd op mijn kneuzenpaard. Als ik haar uit de box haal of weer terug zet gaat hij heel hard staan balken en wil hij even neuzen. Tos vind hem wel gezellig geloof ik.

rainbowcash

Berichten: 882
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:36

Kan het geen piephak zijn? Mijn paard had ook een dikke hak en dat was een piephak....

Sterkte!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 16:34

rainbowcash schreef:
Kan het geen piephak zijn? Mijn paard had ook een dikke hak en dat was een piephak....

Sterkte!


Wat is een piephak nou precies en wat kan je ertegen doen?
Ik heb Tos een week op het harde gestapt en afgespoten. Vandaag voor het eerst weer aan de longe geweest en ze loopt gelukkig weer helemaal goed. Ze is wel gigantisch uit haar dak gegaan, dus ik hoop dat ze morgen nog steeds goed loopt/de hak nog dun is.

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:49

Een piephak is een dikke bult met vocht wat op der achterbeen (hak) kan gaan zitten. Ze krijgen het meestal door met hun achterbeen veel te slaan tegen de wanden van de stal.

Maar die van mij heeft het overgehouden van haar zomerexceem, ze heeft van de zomer flink liggen te schuren op de grond (zittend bijna) en is zo steeds met haar achterbenen (hakken) gaan schuren met opstaan...

En het gaat niet meer weg, maar ze heeft er gelukkig geen last van.

ps. ik heb ook zo'n kneusje, morgen komt de hoefsmid, zit weer een scheur in der hoef, het is een echt zorgekindje!!!! Huilen