Stralen wat harder krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Stralen wat harder krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 18:51

De stralen van mijn 2 beesten zijn nogal zacht.(geen rotstraal zit er wel tegen aan)

Nu teer ik op advies van de smid regelmatig, het werkt wel maar met natte voeten heeft teren eigenlijk niet zoveel zin.
Daarnaast is het ook best een zwaar klusje Tong uitsteken

iemand andere tips.

Ipsilonka

Berichten: 5861
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:58

Vraag in de ruitersportzaak eens naar Egyptische zalf. Het heet nu wel anders en is een gel geworden. Ik moest het voor Pablo gebruiken omdat hij wel een beetje rotstraal had. En zijn stralen zijn weer super! En een meisje van stal zweert bij Hyposol maar daar heb ik geen ervaring mee!!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:12

man bij ons op stal was laats ana het vertellen toen zijn paard rotstraal had,is die veel met buitenrijden op het harde gaan stappen,en kleine stukjes erop gedraaft,na dikke week was de rotstraal weg.

ik zelf heb het nog niet geprobeerd,dus weet het niet echt Haha!

kun je ze anders ook niet teren voordat ze op stal gaan?
als ik mickey's hoeven teer,dan doe ik ze op de wasplaats even met water afspuiten (onderkant) todat ze helemaal schoon zijn,en dan als ze droog zijn teer erop en dan de stal op.
ik teer wel maar ongeveer een keer per maand.

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:23


Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 05:20

Egyptische zalf helpt goed.
Jodium werkt ook heel erg goed, en is het makkelijkst, goedkoopst en snelst van alle middeltjes volgens mij. Gewoon zo'n flesje kopen bij de Boer'nbond Lachen

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 11:56

waar ik ook veel goede resultaten heb gezien is echinaforce zalf van dr. vogel. is bij drogist te koop.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:44

Ik had een spuitbusje met spul wat erg goed hielp om zolen en stralen harder te krijgen... Geïmporteerd en niet makkelijk te krijgen en helaas het ik het busje weg gegeven dus weet nu even de naam niet meer... ga proberen te achterhalen voor je, want ik had het via een vriendin...
Wat je daarnaast inwendig in ieder geval kunt geven is Silicea D12. Dit is een homeopatich middel wat de kwaliteit van de hoef in z'n totaliteit verbeterd (dus ook goed bij dunne zolen en brokkelhoeven e.d.)
Je kunt dit gewoon bij de drogist halen die Dr. Vogel producten verkoopt. Is niet duur en 1 a 2 tabletjes per dag is voldoende (duurt wel een poosje voordat je het resultaat merkt... ) Mijn paard krijgt 1 tabletje per dag als onderhouds dosis.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:12

Kreeg van de DA het advies om het goed schoon en droog te maken en er gewoon violetspray ipv teer op te spuiten.
Egyptische zalf hielp bij mijn paard niet goed, en het is ook nog eens belachelijk duur en het stinkt! Misselijk

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:26

Mursey schreef:
Kreeg van de DA het advies om het goed schoon en droog te maken en er gewoon violetspray ipv teer op te spuiten.
Egyptische zalf hielp bij mijn paard niet goed, en het is ook nog eens belachelijk duur en het stinkt! Misselijk


Ja idd, blauwsel erop. En Egyptische zalf stinkt idd als de ...

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 16:56

Ik had van de week mijn potje egyptische zalf weer gebruikt.

Maar al het vloeibare zat onderin en het vaste boven in.
Het was een bagger zooi dus dat potje kreeg een enkeltje vuilnisbak Haha! .

Die violetspray is een goede die ga ik proberen.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:09

Cowgirl schreef:
Ik had van de week mijn potje egyptische zalf weer gebruikt.

Maar al het vloeibare zat onderin en het vaste boven in.
Het was een bagger zooi dus dat potje kreeg een enkeltje vuilnisbak Haha! .

Die violetspray is een goede die ga ik proberen.


Haha... dat was bij mij dus precies hetzelfde. Haha!
Ben ik gelukkig niet de enige!
Heb nog even geinformeerd op het thuisfront, en het schijnt echt goed te werken!
Party!! (alleen iets minder dat je er naderhand uitziet als een smurf!) Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:33

Ik heb iets van Hoof and Sole (Soul, Sool, Zole, hoe schrijf je dat?) Hardener.
Van dat blauw achtige schuim.
Werkt perfect.

Mij is altijd verteld dat paarden van Egyptische zalf hoefkanker kunnen krijgen? Verward

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:33

eerst de hoef goed wassen dan oplaten drogen en betadine eropdoen. Dan vul je de straal groef op met een watje. Dit helpt echt heel goed want de betadine doodt de bacterie en met het watje voorkom je dat er weer rotzooi in komt. ik ben met mijn pony maanden aan het klooien geweest. En ik doe het nu zo en nou is het binnen 2 weken over. Ook heb ik tussendoor wel eens egyptische zalf gebruikt ipv betadine. Ik wisselde het af. Het was bij Ponto zo erg met die hoef dat ik bang was voor straalkanker maar nu is hij weer helemaal genezen.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:09

Cowgirl schreef:
Ik had van de week mijn potje egyptische zalf weer gebruikt.

Maar al het vloeibare zat onderin en het vaste boven in.
Het was een bagger zooi dus dat potje kreeg een enkeltje vuilnisbak Haha! .

Die violetspray is een goede die ga ik proberen.


Dan moet je het roeren! Clown

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:17

hoi,ik gebruik op dit moment ook hoof e sole hardner,en dat helpt heel goed,is er al bijna vanaf,het is blauwachtig spul in een spuitbus,de rest heb ik geen ervaringen mee,zoals egiptische zalf enz..

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:10

Hoof & sole hardener is goed spul.
Egyptische zalf kun je goed vloeibaar maken door het op te warmen. Onder de warme kraan, of nog makkelijker: in de magnetron!

Je kunt ook even in deze topics kijken:

[MD] straalprobleem
[MD] Wat zouden jullie hiermee doen?? Slechte stralen!!

Ik heb een spulletje via de DA gekregen, Foot Perfect heet het, dat is heel fijn spul, staat meer over in die topics.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 14:40

Citaat:
Cowgirl schreef:
Ik had van de week mijn potje egyptische zalf weer gebruikt.

Maar al het vloeibare zat onderin en het vaste boven in.
Het was een bagger zooi dus dat potje kreeg een enkeltje vuilnisbak .

Die violetspray is een goede die ga ik proberen.


Dan moet je het roeren!



Dat had ik gedaan, als eerste stak ik mijn vinger dwars door die vaste derrie heen en toen spoot dat vloeibare eruit Boos!
Maar roeren hielp niet het bleven gewoon klonten.

Waar is dat hoof en sole harder verkrijgbaar?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:19

Je kunt het vaak krijgen bij ruitersportzaken, maar de Welkoop/Boerenbond heeft het ook en is vaak goedkoper. Het wordt ook gebruikt voor schapen en koeien, vandaar.
Het is wel echt smerig spul, goed oppassen dat je het zelf niet op je handen krijgt en ook niet in de kootholtes van je paard. Niet alleen om de smurfenblauwe kleur, ook om de huidirritaties die je kunt krijgen.

Afbeelding

Egyptische zalf heb ik een fles met een tuitje, dat vind ik veel makkelijker werken dan een potje, hygiënischer ook. Je moet het dan wel goed warm maken (ong. 10 sec. in de magnetron), anders krijg je het er niet uit Haha!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:22

cowgirl,je had toch alleen even kunnen roeren met een stokje in de egyptische zalf. dan is het toch weer oke?

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:56

Ik spuit ze dan eerst even schoon en dan smeer ik er ter op... dat spul stinkt wel heel erg maar ik heb er goede ervaringen mee..

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 09:55

zink-olie, is gewoon zalf wat je bij de drogist of apotheek kan kopen, moesten wij altijd gebruiken bij een paard met zachte stralen en hele diepe groeven, en het werkt hartstikke goed! Is goedkoop en makkelijk te verkrijgen

indra2001

Berichten: 797
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:08

Hoof & Sole, paars in een drukfles..bij zachte stralen 1 x per dag en als ze beter worden 1 x in de week en nooit meer last van gehad. Dat is een ander goedje dan die spuitbus hierboven en komt volgens mij van de Paardendrogist Lachen)

Maxima
Berichten: 476
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 23:48

Nou... ik heb geen advies. Maar ik weet wel dat een pony van een vriendin van mij met rotstraal ook in geteerdt werd en die heeft nu weer een goede straal!! Verward raar dat heb bij jou dan niet zo goed lukt!

Gradus06
Berichten: 286
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 16:05

ik denk dat je rotstraal gewoon moet voorkomen door regelmatig de hoefsmid langs te laten komen en een paard droog moet staan

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:17

Dry feet ( te koop bij ruitersportzaken) werkt heel goed. De hoefsmid van mijn bijrijdpaarden brak bijna zijn mesje, haha!