preventieve midden voor hoefbevangenheid.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 14:44

Heeft iemand ervaring met preventieve middelen voor hoefbevangenheid bv bepaalde kruidenmixen en probiotica enz.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:54

Met op de juiste manier (voor jouw paard de juiste manier!) voeren en goed naar je paard kijken heb je al 80% van de preventie te pakken.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 14:55

Dat weet ik maar dat is mijn vraag niet. Ik wil weten of mensen baat hebben gehad bij deze middelen.

James
Berichten: 12
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:33

Hoefbevangenheid [laminitis]heeft diverse oorzaken.
Overvoeding, langwerkende corticosteroideninjecties bv. tegen zomerexceem, baarmoederontsteking, overinspanning na eerdere bevanghenheid enz. Niet altijd wordt de oorzaak achterhaald. Hoofdoorzaak is overvoeding. Wees je dus zeer bewust van hetgeen je voert. Ook het bekende "vette" lentegras is zeer gevaarlijk.Zet het dier op een klein stukje of gebruik een muillkorf met een klein gaatje, zodat ze voldoende beweging krijgt maar weinig kan opnemen. Het is een cliche, maar alles met mate, dan ben je preventief bezig. Succes.
Helaas zijn er geen werkende kruiden,poeders, pillen of drankjes die dit helpen voorkomen op de markt.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:35

Je zult denk ik ook nooit te weten komen of een middel preventief werkt. Raakt een paard nou niet hoefbevangen door het middel, of zou het zonder dat spul ook niet hoefbevangen geworden zijn?

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 15:37

Die zijn er dus wel en worden verkocht bij Jordens paardendrogist enz. En jou antwoord op mijn vraag
dat weet ik zelf ook want ik heb in ten treure informatie vergaard over hoefbevangenheid. Maar ik zou graag horen van iemand die deze preventieve middelen ter ondersteuning geeft in het voorjaar.

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 15:40

Voor Margreet. Nee dat weet je dus nooit zeker maar ik ben benieuwd of er mensen zijn die deze middelen toch geven en wat ze er van vinden