Kale plekken op haar nek:S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Kale plekken op haar nek:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:19

M'n verzorgpony heeft sinds zondag (ik was 2 wkn niet naar het beesje toe geweest, dus miss was het al eerder Bloos ) op haar hals een kale plek,
Afbeelding
(belachelijke persoon ernaast ben ik helaas Bloos )Bij het rode cirkeltje (toen die foto gemaakt wer was het nog niet Knipoog )zit nu een bijna rond plekje van ongeveer 2 of 2,5 cm doorsnee, er zit ook een korst op, geen bloed, maar een soort ''etter'' denk ik...
Aan de andere kant van haar hals, op dezelfde plaats had ze een kale plek om een sneetje heen...zou het iets met elkaar te maken hebben?Het sneetje is wrschijnlijk niet behandeld toen ze het had, de eigenaar besteed niet veel aandacht aan het beest Bloos!
Wat zouden die plekken kunnen zijn? Verward ik wil het graag weten aangezien het dier bij een veulen van een jaar en een mini shetje staat, straks hebben die het ook Bloos!
Naja, ik hoop dat iemand weet wat het is Nagelbijten / Gniffelen

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:36

Waarschijnlijk is de kale plek een bijt/schuurplek, aangezien ze met twee andere paarden in een weiland staat. Het schuren kan komen door de uitvallende wintervacht, je hebt haar waarschijnlijk ook twee weken niet gepoetst? Dan komen er veel losse haren die ze kwijt moet.

My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:40

K weet niet, Het is een heel 'preuts'beest, de andere 2 heeft ze liever niet bij zich Ach gut
Ik heb haar idd 2 weken niet gepoetst, maar daarvoor ston ze een jaar zonder verzorging , ja de smid en da kwamen af en toe, op dezelfde weide gestaan met dezelfde weidegenoten...zouden ze opeens een hekel aan elkaar krijgen dan?en zo hoog aan haar hals Verward een mini shetje en een veulen kunnen daar toch zomaar niet bij??