Groeipijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Groeipijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 22:18

Heb al bij de zoekfunctie gekeken naar groeipijn en ben wel een paar topics tegengekomen, maar toch heb ik over die groeipijn bij jaarlingen nog een paar vragen Verward
Onze jaarling (KWPN) liep gisteren gewoon normaal en vanmorgen, toen ik hem uit de stal haalde om op de wei te zetten, liep hij heel raar met zijn voorbeen, af en toe een stukje optillen, moeilijk neerzetten en met lopen heel recht houden en ook heel recht neerzetten....
Ik heb zijn been nagekeken en kon niets raars ontdekken, geen zwelling of verdikking, geen warme hoef of een ander verschijnsel aan de hoef....
Ik heb de DA gebeld en zij dacht in eerste instantie aan groeipijn omdat hij geen zwelling of wat dan ook heeft en gisterenavond toen hij op stal ging er niets aan de hand was....misschien heeft hij met opstaan zich wel bezeerd dat weet je natuurlijk niet, vandaar ook dat ik eind van de week, als het niet over is toch de DA er naar laat kijken.....

Wanneer het inderdaad groeipijn is, hoe lang kan dat dan aanhouden en hebben ze ook bovenstaande verschijnselen?
Moet je hem dan eigenlijk meer of minder bix gaan geven??

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:49

de aandoening ontstaat doordat het bot te snel groeit.dat gebeurt zo intensief dat het lichaam als het ware vergeet om het gat in het bot,waardoor voedende bloedvaten naar binnen groeien,tijdig mee te laten groeien.hierdoor kan het bloed wel het bot in maar er moeizaam weer uit.een ophoping van het bloed in het bot is het gevolg.het speelt meestal bij meerdere botten te gelijk.de ene dag kan het met een achterbeen kreupel lopen en een paardagen later met een voorbeen kreupel lopen.er is een olie voor,maar hoe die heet of waar je die kunt krijgen weet ik niet,maar het stimuleerd de bloedsomloop en nog meer.misschien bij de paarden drogist?of iets hollistisch?meer weet ik er ook niet vanaf....succes!

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 15:19

He ebony, bedankt voor je reaktie!

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:50

graag gedaan!