Boxrust voorbij. Mag RUSTIG beginnen....niet dus..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 18:56

Aukie: helpt Sedalin bij jouw paard? Zelf gebruik ik in dit geval altijd muisjes (Vetranquil of Calmivet) daar hoef je niet zoveel van te geven (is ook stuk goedkoper). Mijn paard had eerst 3 schepjes nodig maar het gekke is dat later juist 1,5 genoeg was - half uur in laten trekken en stappen. Qua voer: vroeger 4-5 kg; nu 3/4 kg per dag en basisbrok ipv sportbrok met wat appeltjes en wortels. In het begin was hij hongerig, maar later OK. Dit hielp wel goed trouwens. De eerste tijd met rijden gaf ik hem ook 1 schepje muisjes (toen mocht ik stappen en wat rondjes draven). Hiermee moet je wel opletten: echt weing geven, zodat hij wel goed coordineert.



Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 13:30

Bij mijn paard heb ik zeker 8 weken muisjes gebruikt (wel lage dosering) op advies van de dierenarts. Maar max 1 keer per dag. Vetranquil of Calmivet kan je bij de dierenarts halen.
Longeren zou ik dan pas over een tijde en na het stappen doen, dus dat hij dan al een beetje zijn gekkigheid kwijt is en warm is. Als je hem in het land gaat zetten, zou ik hem dan ook eerst stappen/longeren, dan heeft hij de meeste bokkensprongen er vast uit.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Kim_S, Majestic-12 en 29 bezoekers