Hoefkatrol gaat perfect

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 23:17

Nou nou je moet niet overdrijven siouxsie. Als een paard pijn heeft loopt hij echt niet in een keer wel goed op ander beslag. Als ik jou mag geloven is er niets veranderd en heeft het paard van Navy nog steeds de zelfde pijn. Waarom was het dier dan voor het nieuwe beslag wel en nu niet meer kreupel?? Zo´n paard vindt niet plotseling het doorzettings vermogen om niet kreupel te gaan. Wat betreft het feit dat fase 4 de ergste fase is, nou wat dacht je van 5? En wist jij dat als een paard een cyste heeft al is die nog zo klein hij automatisch een 4 krijgt? En dat een rontgen beeld absoluut niets zegt over het wel of niet kreupel gaan?
Ik vindt het erg voor je dat je je paard hebt afgegeven , maar ik zou toch denken dat iemand die dit mee heeft gemaakt zich zou kunnen inleven in hoe iemand anders zich voelt als het WEL beter/goed gaat.

Fijn voor je Navy dat je weer van alles met je paardje kunt doen. Ook wij weten maar al te goed wat het is om je paard steeds kreupel te zien en hoe blij je bent als het dan eindelijk na een lange zoektocht naar iets wat helpt goed gaat.

Veel plezier met je paard

Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.


Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 18:42

Sorrie Merel maar je hebt duidelijk geen flauw idee waar je over praat.
Iemand die kan schrijven "als je genoegen neemt met drieen of vieren hoeft een paard niet te laten keuren" zegt al genoeg.

Dit slaat werkelijk nergens op. Als je normaal gesproken een paard koopt gaat niet iedereen direkt foto´s laten maken. Meestal vinden mensen het goed als een paard door de klinische keuring komt. Alleen als het om erg dure paarden en dus over verzekeringen van boven de 10000 gulden grijpt men naar foto´s.

Als ik jou goed begrijp laat jij dus je paard elk half jaar opnieuw op de rontgenfoto zetten???? Want dat is nl. nodig wil je er zeker van zijn dat je een paard hebt wat hoefkatrolontsteking vrij is. Want iemand zo als jij weet dan natuurlijk ook dat sommige vormen binnen een half jaar kunnen ontstaan.

Het risico op kreupel worden en het beeld op de foto heeft niets met elkaar te maken. Zoals Mytens al schrijft hoeft zo´n paard nooit kreupel te worden.

Adrienne

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-01 15:37

Als je een goed lopenend paard gaat laten rontgen en het dan afschrijft door die niets zeggende foto's. Dat noem ik zinloos.
Er worden steeds meer vraagtekens gezet bij het zinvol zijn van rontgenfoto's bij het vastellen van de oorzaak en de ernst van kreupelheid. In Amerika nemen ze de foto's alleen mee in de diagnose maar hangen er niet de diagnose aan op. Dat vind ik zinvol en verstandig. In Nederland is het anders om , een paard gaat hier kreupel er worden foto's gemaakt, er wordt een afwijking gezien, dus dat is de oorzaak. Dat vind ik erg fout en kortzichtig.

Adrienne

_________________
just get over it I´ve got a cowgirl attitude

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Adrienne op 2001-12-10 15:39 ]</font>


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: StonedRomy en 26 bezoekers