Norrit bij diaree ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Norrit bij diaree ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 00:24

Ik verzorg een jaarling die al geruime tijd aan de diarree is.
Hij is verder niet ziek, hij speelt, rent, bijt Haha! en eet verder goed. Hij is levenslustig en zn temperatuur is normaal.
Toen hij van de wei terug kwam was er niks aan de hand. Na een tijdje kreeg hij diarree die na een tijdje weer wegging. Na het voeren van sinaasappel was hij weer aan de dunne gegaan. Nu is hij elke keer een tijdje aan de dunne. We hebben alles al geprobeert qua voer. Hij krijgt geen fruit meer ( te veel vocht?) hij krijgt geen kuilgras ( te 'vet'?)
Hij krijgt geen 'hollands' brood meer ( is bereid met melk misschien ook te vet?) hij krijgt geen veulenbrokken meer maar gewoon biks met lage eiwitten.HIj wordt correct en regelmatig ontwormt dus daar kan het ook niet aan liggen.
Maar alles tevergeefs. Elke keer als we iets nieuws proberen is hij er vanaf maar na een dag of 3 is hij weer aan de diarree!
Hij krijgt nu alleen een beetje biks met wat turks brood ( bereid met water) maar hij drinkt af en toe nog bij zn moeder dus misschien ligt het aan de moedermelk? Verward
Nou wil ik graag weten of er mensen zijn die ervaring hebben met het geven van Norrit aan paarden of dat mensen misschien een ander huis-tuin en keuken middeltje weten.
Beschuit of banaan geven, daar trapt hij niet in. Knipoog
Hij is niet ziek en drinkt verder ook goed dus een gelijk een DA te bellen vonden we niet nodig. Maar hij heeft nu al enkele maanden dat hij regelmatig aan de dunne is dus als het volgende week nog niet over is bellen we wel een DA.


Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-04 00:51

Ik wist dat deze vraag zou komen Haha! daarom had ik al in het berichtje gezet dat het veulen goed ontwormt wordt. Hij krijgt goede pasta en hij krijgt het elke 8 weken. OK dan!
Hij loopt nog gewoon bij de moeder omdat wij het niet nodig vinden om ze te scheiden ( is ook geen mogelijkheid voor bij ons op stal)
Moeders heeft weinig last hoor met drinken af en toe doet ze even lelijk naar hem maar hij drinkt heel af en toen nog, na het spelen enz.
Hij maakt zich nergens druk om zover ik weet.
Hij krijgt ook GEEN sinaasappel meer. Heeft hij verder ook nooit gehad, ja een paar keer en dat is al maanden geleden.
Hij krijgt helemaal geen fruit of groente meer dus daar kan het niet aan liggen.
Hij staat nu alweer een week of 3 op gewone brokken.
Het is in principe ook geen veulentje meer, hij is ruim 13 maanden.
Dus wij vonden de veulenbrokken in combinatie met de moedermelk ook geen goed idee misschien ook wat te vet voor zn darmen?
Maargoed in ben benieuwt naar de reacties.....

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 00:27

Ok mensen bedankt voor de suggesties. OK dan!
Het zijn niet mij paarden dus ik kan verder niet over ze beslissen qua scheiden maar op dit momend is dat niet mogelijk.
Het is ook gewoon een gewoonte dat drinken wat hij drinkt heel af en toe een beetje, het gaat meer om het idee denk ik Hij drinkt ook genoeg water.
Ik moet zeggen dat ik hem nu een paar dagen op turks brood met brokken heb staan ( turksbrood wordt met water gemaakt ipv melk) en ik moet zeggen dat hij al 2 dagen 'gewone' mest heeft.
We ontwormen hem met een middel waar Invermectine inzit.
Toevallig moet hij hem volgende week weer hebben ......
Het verhaal van Maarten zit wel wat in... maar ik heb zelf 2 merrie's ( shetjes van nu 2,5 jaar) die ook tot ruim een jaar bij de moeder gelopen hebben en die hadden nergens last van.....
We hebben ook afgesproken om er volgende week een DA erbij te halen als het niet over is maar zoals ik al zei op brok en een beetje ´water´brood doet hij het tot nu toe goed......

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-04 23:50

Mijn shetjes dronken ook nog af en toe bij moeders Lachen
Maar ik denk dat dat gewoon bij elk paardje verschilt.
Maar het komt dus door de moedermelk. OK dan!
Na een beetje logish nadenken en in overleg met de eigenaar zijn we tot deze conclusie gekomen
Hij drinkt heel af en toe nog es wat dus ik denk dat het binnen een maand wel helemaal over zal zijn het melk drinken (( hoop ik))
Vandaag had hij weer geen diarree ((dag 3 !!) dus we gaan de goede kant op......

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 00:32

Maarten"]
[quote="Galja schreef:
Maar het komt dus door de moedermelk. OK dan!
Na een beetje logish nadenken en in overleg met de eigenaar zijn we tot deze conclusie gekomen


Joh!! Echt waar?? Haha!
[/quote]


Niet zo bijdehand he Knipoog Haha!

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers


Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 00:27

Maarten"]
[quote="Galja"][quote="Maarten"]
[quote="Galja schreef:
Maar het komt dus door de moedermelk. OK dan!
Na een beetje logish nadenken en in overleg met de eigenaar zijn we tot deze conclusie gekomen


Joh!! Echt waar?? Haha!
[/quote]


Niet zo bijdehand he Knipoog Haha!
[/quote]

Tong uitsteken

Succes ermee! OK dan!
[/quote]

Dank je wel Haha!
Maar de eigenaar wil er nu toch een DA bij halen volgende week.....
Ik weet het ook niet meer hoor Verward
Maarja ik heb mn best gedaan Knipoog

**Life is what happends to you while you're busy making other plans...**.
Want je kunt niets zeker weten en alles gaat voorbij, maar ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof, ik geloof in jou en mij Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Argi, Casca, GoogleAdsense, janneke584, JeaDH, Jet, Just_Natural, m0niekkkie, Pova, Sanet, Schrompeltje, YandexBot en 10 bezoekers