bokvoetje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Legolas
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-01-04

bokvoetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 23:05

laatst heb ik foto's van mijn merrie hier op bokt laten zien, en toen zei iemand dat het leek alsof ze rechtsvoor een bokvoetje had. Ik heb toen terug geschreven met de vraag wat een bokvoetje precies is maar nooit antwoord gekregen. Vandaar dat ik het hier maar opnieuw vraag Lachen
de foto's staan op deze site, misschien heeft iemand er wat aan om te kijken of ze dit ook echt heeft. groups.msn.com/vivalabambam/obiwan.msnw
alvast bedankt!! Lachen

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:15

hey welke foto is het dan juist?

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:26

hey heb es gekeken en op 1 foto lijkt her er inderdaad op, op die andere zie ik niet direct .
Een bokvoetje is door gevolg van bv een blein in de hoef dat het paard een verkeerde houding gaat aannemen op de hoef , daardoor gaat de hoef dan verkeerd groeien , en meestal groeit de hoef dan echt redelijk recht naar beneden, dees kan verholpen worden door de hoefsmid die de normale stand van de hoef terug rechtzet. Komt eigenlijk meer voor bij jongere paarden en als dat niet word geholpen , blijft die hoef zo staan

groeten Kim

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 23:58


sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 13:02

Een bokhoefje hoeft in principe geen problemen te hebben, ik heb een merrie gehad met achter een bokhoef en die had er totaal geen probleem mee.

Legolas
Berichten: 10
Geregistreerd: 26-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 13:04

okee, bedankt. Ze is inderdaad pas 6, maar de smid zegt altijd dat ze van die ontzettend mooie hoeven heeft en hij zou dat toch wel moeten zien?
toch bedankt en ik ga gelijk ff op die site kijken!