Vraag: Pezen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Vraag: Pezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 17:27

Hoi,

Carla heeft een half jaar stil moeten staan vanwege een beschadigde pees. (een gat in haar pees, 13% was beschadigd) Op de laatste peesscan (oktober 2003) was het in principe genezen verklaard. Vanaf Januari 2004, mochten we terug gaan springen, niet hoger dan 90cm zouden we met haar kunnen springen zonder risico's. Maar dat ben ik nu voorlopig even nog niet van plan Tong uitsteken Schijnheilig We beginnen laag, en zien dan wel verder. Beter nu rustig opbouwen, en dan rustig de hoogte opbouwen, dan ineens 70-80cm en 80-90cm te gaan springen, en dan misschien daarna nooit meer kunnen gaan springen . Dus we beginnen nu maar met 50-60cm en als het goed gaat 60-70cm. (Ik ga haar benen even conroleren na het eerste parcours, en zeker goed in-en uitstappen Tong uitsteken en ik ga niet kort zitten draaien enzo, ik doe ook niet mee om te winnen, maar om te zien hoe ze zal reageren voor de tweede maal op parcours Tong uitsteken Clown )

Maar nu vroeg ik me af, of het wat zou uithalen moest ik haar benen bijvoorbeeld na het rijden afspuiten ofzo. Verward Zijn er onder jullie die tips hebben hier omtrend? Ik zal er ook wel voor zorgen dat ze maandag even uit haar stal kan om haar beentjes even te strekken. (Kwestie van eventuele stijfheid even eruit te halen Tong uitsteken )

Alle tips zijn welkom Tong uitsteken *LOL*



Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 18:18

WenckeLover schreef:
Ik zou alle beweging opbouwen, en lang instappen (hoe langer hoe beter) .


Dacht ik ook te doen!!! Bedankt!!!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-04 09:46

Loky schreef:
persoonlijk zou ik gewoon helemaal stoppen met springen met een paard dat een peesblessure heeft gehad


Specaialisten hebben gezegd dat ze zonder meer risico te hebben dan een *normaal* paard (dat nog nooit eerder een peesblessure ofzo heeft opgelopen). Ik ga het nu rustig aan doen, en zeker niet te hoog gaan. ook ga ik niet kort draaien enzo. Het is ook ten slotte mijn doel niet om op hoog niveau te gaan springen, of om alles te winnen, maar wel om er plezier aan te hebben. Dus we gaan ons gewoon vermaken met kliene parcourtjes, en verder hopen dat ze geen peesblessures meer krijgt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barb, Cjuan, MariskaFally, Trendiction en 81 bezoekers