Imaverol: 1 x behandelen en dan 3 dagen wachten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Imaverol: 1 x behandelen en dan 3 dagen wachten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 09:58

Help aub,

Ik heb net een plekje gevonden op der kont waar de haren van af zijn, het is denk ik schimmel. Ik heb nu Imaverol gehaald, maar ik hoor van 2 mensen op stal andere behandelingsmethoden.

Is het nu 1x behandelen en dan 3 dagen wachten, en dan weer behandelen en dan 3 dagen wachten en dit 4x in totaal. Verward Verward

Of is het nu 4 dagen achter elkaar behandelen en dan 3 dagen wachten, en dan weer 4 dagen achter elkaar behandelen en dan weer 3 dagen wachten, en dan dit 4x achter elkaar. Verward Verward

Ik word er gek van Blond

En mijn vraag is dan: hoevaak mag je dit achter elkaar behandelen als het na de 1e keer niet weg is.... Verward

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:54

Als het slechts 1 plekje is op dit moment is het verstandig om een verdunde oplossing te maken en dit met een spons of een verstuiver op de plek aan te brengen. Het beste is om de dag behandelen totdat de plekjes donkergrijs worden en er weer wat haar op komt. Als je merkt dat je paard overal plekjes krijgt dan zal je hem/haar om de dag met Imaverol moeten wassen. Zeker de komende 4 weken. Vergeet ook niet je borstels, getuig en dekens te reinigen. Het is een behandeling van een lange adem helaas... . Succes!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 10:58

Zoals ik t begreep van de bijsluiter is t 1x behandelen en dan 3 dagen wachten, dan weer behandelen en 3 dagen wachten. Zo deed ik t iig wel..

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 11:02

Zwelgje"]
Als het slechts 1 plekje is op dit moment is het verstandig om een verdunde oplossing te maken en dit met een spons of een verstuiver op de plek aan te brengen. Het beste is om de dag behandelen totdat de plekjes donkergrijs worden en er weer wat haar op komt. Als je merkt dat je paard overal plekjes krijgt dan zal je hem/haar om de dag met Imaverol moeten wassen. Zeker de komende 4 weken. Vergeet ook niet je borstels, getuig en dekens te reinigen. Het is een behandeling van een lange adem helaas... . Succes!
[/quote]

Het is maar 1 plekje.

Maar in de beschrijving staat:

De letsels en de huid eromheen worden 4 maal met de verdunde emulsie gewassen met telkens 3 a 4 dagen ertussen...

Wat wordt er nou bedoelt? er staat niet bij om de dag... Verward

En Aramat:

[quote="Aramat schreef:
Zoals ik t begreep van de bijsluiter is t 1x behandelen en dan 3 dagen wachten, dan weer behandelen en 3 dagen wachten. Zo deed ik t iig wel..


En dat dan 4 x? En als het niet weg is dan weer zoals jij zegt opnieuw?

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 11:05

Yep, dus om de 3 of 4 dagen en dat dan 4 x..
Als t niet weg is zou ik gewoon doorgaan ermee, maar als t zo'n klein plekje is zou t na 4 keer wel weg moeten zijn denk ik, anders kan je misschien wat anders proberen!

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 12:18

Ik heb de bijsluiter er ff bijgepakt, het komt erop neer, dat je je paard in totaal 3 a 4 keer moet behandelen met imaverol en dan om de 4 dagen.

Belangrijk is wel dat je het 50 keer verdund met lauw water!

succes, die van mij heeft een plekje op zn hoofd dus ben ook an het wrijven, een tip doe plastic handschoentjes of zoiets aan, want het is slecht voor je huid, ik had een sneetje aan mn hand en dat spul kwam erop, werd de plek rond dit sneetje helemaal blauw en deed pijn, de volgende dag was het weg, maar ja je weet maar nooit.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:11

mijn jaarling had een tijdje geleden ook schimmel (een klein plekje)
Ik heb het precies zo gedaan als op de bijsluiter stond; Werkt prima hoor! Het was in no-time weg. Inderdaad handschoenen aangetrokken, en het lapje ook steeds weggegooid. En telkens een nieuwe gebruikt bij de volgende behandeling.

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:23

mijn haflinger had ook schimmel gehad op 1 plekje. Ik heb dat alleen behandeld op die plek, en dat heb ik denk ik 3 keer gedaan om de 4 dagen daarna was het helemaal weg. Als je imaverol gebruik moet je wel de korstjes er dan afhalen want door de imaverol laat dat los. (als het dezelfde schimmel is)o,ja je moet het altijd verdunnen met water.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:25

Ben voorzichtig met Imaverol, en volg de gebruiksaanwijzing goed. Het beste kun je inderdaad ook meteen dekens, dekjes en borstels goed schoonmaken. Als het schimmel is dan is het het beste om het hele paard te doen met Imaverol. Goed verdunnen en opbrengen met een spons met wrijvende bewegingen.

Ik heb helaas een keer de fout gemaakt en de bijsluiter veel te snel gelezen Bloos! . Had het 3 dagen achter elkaar gedaan (ipv 1 dag en dan 3 dagen wachten), gevolg een ontzettende reactie, als de wind over zijn vel ging stond hij al ineen gekropen van de pijn, dus dierenarts erbij, flink wat spuiten en bijna een week stalrust, moest ook wel kon er nog geen halster aan krijgen. Gelukkig is het allemaal goed gekomen maar het was een harde en erg schrikkerige leerschool Verward

Rabecca

Berichten: 101
Geregistreerd: 04-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 16:14

beppies schreef:
Ik heb helaas een keer de fout gemaakt en de bijsluiter veel te snel gelezen Bloos! . Had het 3 dagen achter elkaar gedaan (ipv 1 dag en dan 3 dagen wachten), gevolg een ontzettende reactie


Precies , en dat wil ik dus voorkomen, omdat ik steeds andere behandelmethodes hoor....

Ik ga voor de veiligste: 1x behandelen, 3 dagen wachten en dat 4x!!! *LOL*

Dan weet ik zeker dat ik niet te vaak dat 'linke' spul heb gebruikt...
Rolleyes

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 19:30

Mijn borstels enzo heb ik ook in een emmer met imaverol gewassen. Nu hebben ze het gelukkig nooit terug gekregen. Ook goed je jassen, dekjes enzo wassen anders is het zo weer terug.