natuurlijk bekappen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinke
Berichten: 27
Geregistreerd: 31-01-04

natuurlijk bekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-04 17:42

Ik zag al het stukje over Strasser staan, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek geloof ik...

Ik zit eraan te denken om mijn paard van zijn ijzers af te helpen. Ik heb dus al gezien dat er verschillende methodes zijn om je paard natuurlijk te bekappen. Mijn hoefsmid heb ik wel eens horen zeggen dat Rinke white line disease heeft, waar hij bij zei, niets ernstigs... Maar het lijkt me dus wel slim om iemand te nemen die als eerste prioriteit heeft die white line in orde te krijgen. Maar ik wil eigenlijk niet de strasser methode omdat die vrij heftig is en niet de hoogste prioriteit legt bij het herstellen van de white line.

Waar vind je zoiemand in de buurt van Schipluiden (Den Haag)?

En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Gertt
Berichten: 41
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Prov.Gr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 12:34

Rinke schreef:
Ik zag al het stukje over Strasser staan, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek geloof ik...

Ik zit eraan te denken om mijn paard van zijn ijzers af te helpen. Ik heb dus al gezien dat er verschillende methodes zijn om je paard natuurlijk te bekappen. Mijn hoefsmid heb ik wel eens horen zeggen dat Rinke white line disease heeft, waar hij bij zei, niets ernstigs... Maar het lijkt me dus wel slim om iemand te nemen die als eerste prioriteit heeft die white line in orde te krijgen. Maar ik wil eigenlijk niet de strasser methode omdat die vrij heftig is en niet de hoogste prioriteit legt bij het herstellen van de white line.

Waar vind je zoiemand in de buurt van Schipluiden (Den Haag)?

En zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?




Een hoefsmid die white line disease constateerd en vervolgens zegt dat dit geen probleem is, is voor mij een waardeloze vent die zeker zijn vak niet verstaat en eigenlijk wat mij betreft zich maar gauw om moet scholen.
White line disease kan resulteren in behoorlijke kreupelheid en wordt dit niet goed behandeld ben je zeker een jaar kwijt om dan alsnog de boel weer op te lappen met alle kosten van dien.
Het is een schimmel die helemaal wegggehaald moet worden.
Ik wil er trouwens ook nog even bij vermelden dat door onkunde van de smid er vaak ten onrechte white line disease geconstateerd wordt

Rinke
Berichten: 27
Geregistreerd: 31-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 18:29

De smid zei dat het een lichte vorm ervan was. Gisteren was de hoefsmid (inmiddels weer een andere) er en toen heb ik het nog even aan hem gevraagd en die zei dat zijn hoef prima in orde was. Dus het zal inderdaad een lichte vorm geweest zijn en is nu over... gelukkig...

Maar zijn er nog mensen die ervaring hebben met natuurlijk bekappen anders dan de Strasser methode? Want daar is gelukkig al een heel topic over Lachen

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 18:44

Ik heb mijn paard eerst natuurlijk laten bekappen door iemand anders. Dit bleek geen succes te zijn terwijl ik eerst heel entousiast was. Ik ga niet hier de reden noemen maar als je dat wilt weten moet je me even pb'en.
Nu doe ik dus sinds heel kort aan strasser en ik be tot nu toe erg entousiast.
In de buurt waar ik woon zijn wel minder mogelijkheden omdat de meeste smeden die 'natuurlijk' bekappen aan de andere kant van het land wonen en niet hier helemaal naar toe willen komen.

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 23:32


Rinke
Berichten: 27
Geregistreerd: 31-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-04 01:21

Die website heb ik gelezen en die man heeft het zo druk dat je geen reactie krijgt...

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:55

Gertt schreef:
Ik wil er trouwens ook nog even bij vermelden dat door onkunde van de smid er vaak ten onrechte white line disease geconstateerd wordt



Gert, wat bedoel je daarmee?

Een van mijn paarden (die 10 jaar beslag met zolen heeft gehad) is nu van de ijzers af en als ik naar die hoeven kijk, schrik ik me werkelijk rot... de witte lijn lijkt poreus en sponzig geworden en volgens mij is dat dus wel white line disease. Ik hoop dat het zich weer een beetje gaat herstellen nu die voeten niet meer afgesloten zijn door de zolen.

Rinke
Berichten: 27
Geregistreerd: 31-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 18:23

Bij die van mij is de white line dus juist beter geworden sinds hij zooltjes heeft. Alleen van de siliconen die erin zitten zal het allemaal zeker niet beter worden... Boos! Een van de redenen om dus eens te overwegen om de hele boel er af te laten...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 14:25

Banjer wordt natuurlijk bekapt door Lynn Apple (tevens instructeur NH) en ik ben tevreden... Lachen

Hij woont nu in Nieuw Leusen, maar komt ook onze kanten op... (Banjer staat in Schiedam, bijna tegen Delft aan)....