stikstof bij ZENA gefaalt....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

stikstof bij ZENA gefaalt....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 21:45

helaas is de stikstofbehandeling van 8 weken geleden op beide voorbenen van ZENA niet aangeslagen....

ze heeft de behandeling en nazorg zeer goed doorstaan maar het werkt helaas niet.gisteren de veearts aan de telefoon gehad.

hij kon alleen nog een behandeling adviseren of er helemaal mee stoppen.

ZENA is nog steeds de gezellige,vrolijke merrie die helemaal uit haar dak kan gaan in de bak met de anderen en heerlijk met je meestapt buiten in het verkeer/park.

ik heb er een paar keer opgezeten om beter te voelen hoe ze nou eigenlijk loopt. want vanaf de zijkant zie je bijna geen onregelmatigheid maar ik voelde het nog wel .

nog een behandeling is voor mij en haar geen optie,daar heb ik geen vertrouwen meer in,maar nu hoorde ik van mijn zus over nieuw speciaal beslag:hoofcare break over hoefbeslag.

dit ijzerbeslag zorgt dat de tenen meer ontlast word en beter rollen en de zijkanten meer dragen. Lovers

meer info: www.hoofcare.nl !! *LOL*

dinsdag komt mijn hoefsmid en praten we over de mogenlijkheden/kansen die er nog zijn.
mijn veearts vind dat ik het kan proberen ,na 6 weken hoort hij graag hoe het gaat...

dat betekent dat ZENA nog wat langer blijft(en dat is slecht voor mijn portomonee),en ik voorlopig nog overuren moet blijven maken..

maar ik ben van die tut gaan houden en wil haar deze kans niet onthouden. Lovers

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:23

Zena boft met jou!!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 23:50

wat een toffe reactie mazzeltje!!

had ik wel even nodig.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 23:56

Ik zou het ook proberen als ik jouw was. Ik hoop dat het werkt!! Zena is een leuk paard.

prompter

Berichten: 11051
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:52

Zoals ik destijds ook hier neergezet heb, zie ik helemaal niks in stikstof. Het is wel heel jammer dat je er nou ook nog eens niks aan gehad hebt! Dat beslag klinkt goed, je kunt het altijd eens proberen . Succes!

Afbeelding
Afbeelding A mind is like a parachute - it works best when it's open Afbeelding

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 15:27

Zonde zeg! Ik hoop echt voor jullie dat dit verhaal een goede afloop krijgt!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 16:25

Waarvoor is Zena behandeld? Was ik even benieuwd naar; dan is het ook makkelijker om mee te denken of dat beslag evt. zal helpen.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 18:49

voor info= zoekfunctie ZENA.

Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 19:22

Ik hoop dat dat beslag voor jouw paard net zo goed werkt als voor mijn paard die er inmiddels nu 3 jaar op rond loopt !! (heel goed dus)

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 15:53

Had op medisch gezocht, maar zie dat het dus bij verslag vd dag staat. Als ik het goed begrijp heeft Zena hoefkatrolontsteking? (slechte straalbenen)? Er is pas een hele discussie over het breakover beslag geweest. Mijn paard staat sinds 2,5 jaar op natural balance en dat gaat echt geweldig; met dit beslag durft hij weer te lopen en blijven zijn voeten ook heel mooi. Nu weet ik dat Van Nassau hier geen voorstander is en zelf het breakover beslag ontwikkeld heeft. Volgens mijn smid (en nog een paar andere)- werkt dit nagenoeg hetzelfde; alleen is het ijzer nu zo rond gesmeed dat dit aan de voorkant heel dun is (loopt mooi rond tot aan de teen). Dit is vergelijkbaar met het natural balance, alleen leg je daar het ijzer wat verder terug. Mijn paard wordt geslagen door Ton van Zoest (orthop. hoefsmid - Bodegraven). Hij heeft di,woe en do telefonisch spreekuur. Je zou hem evt. eens kunnen bellen als je wat meer info. wilt. Je paard zal er wel aan moeten wennen; dat had mijn paard ook - maar na ca 6 weken ging dat helemaal goed (geen spierpijn meer). Omdat breakover bijna hetzelfde werkt, zou je dat natuurlijk ook best eens kunnen proberen. Maar als Van Nassau de enige is die dat eronder legt; kan dat lastig zijn omdat je daar dan meestal naar toe moet (lange wachttijden) en dan zou natural balance een goed alternatief kunnen zijn.
Heb je je paard al wel eens wat homeopatisch gegeven? Mijn paard liep 3 jr geleden namelijk echt op 3 benen als hij de stal uit kwam; met rijden was hij ook zichtbaar kreupel (hoofd op en neer). Na veel proberen ben ik bij cortaflex uitgekomen en dit deed hem veel goed. Het duurt wel een tijdje voordat het optimaal werkt, maar na 8/9 weken is hij goed geworden en goed gebleven; kon er ook weer wedstrijden mee rijden (L2 dressuur; op harde grasbodem (zoals van de zomer) ook niet onregelmatig). Na een paar maanden is hij dus op natural balance gegaan en dit maakte het voor hem nog makkelijker. Ook bleef zijn stand hierdoor mooi constant en zijn voetjes gelijkmatig stijl. Vroeger, met gewoon beslag, had hij de neiging tot wat plattere voeten (na 5 weken na het beslaan al) wat dus niet goed werkte.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 17:35

wat is cortaflex en waar word dat verkocht en de prijs ongeveer?

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 18:43

mazzeltje schreef:
Zena boft met jou!!


Ik ben het helemaal met je eens OK dan!