herstellen van spieren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

herstellen van spieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 12:54

Een vraagje betreft de spieren.
Bij mijn paard is vorig jaar al spierafbraak vastgesteld(heeft te maken met de spierenzymen) Hij breekt namelijk meer af dan hij opbouwt. Zijn eiwitgehalte was goed. Ruim een jaar verder sukkelt hij er nog altijd mee. Eerste veearts had geen oplossing. Tweede veearts raadde me een best wel dure(!) kuur aan met Musle Relax en een kruidenmix. Resultaat: paard gaat helemaal niet meer vooruit. Nu heb ik hem in de wei gezet op rust omdat ik het zo niet meer zie zitten. Nu zou ik zijn spieren helemaal natuurlijk terug willen laten herstellen. Enig idee hoe lang zoiets kan duren? Hij staat nu bijna 2 maand stil. Ah ja, misschien belangrijk, paardje is net 5. Heb hem nu een jaar en 4 maand.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:01

Je kunt zwavel bijvoeren, dat helpt bij het herstel van spieren:

Zwavel is een belangrijke verbindingsstof van collageen, het belangrijkste bestanddeel van kraakbeen en bindweefsel. Bindweefsel is het 'cement' van het lichaam en komt onder andere voor in de longen, huid, hoeven, gewrichtsbanden en pezen. Samen met vitaminen, mineralen en aminozuren vormt MSM zwavel de grondstof voor de aanmaak van nieuwe cellen. Als er niet voldoende zwavel aanwezig is, is het lichaam niet goed in staat om beschadigde cellen te herstellen of te vervangen. Slechte of beschadigde cellen kunnen leiden tot pijn, ziekte en/of allergische reacties.

Wat is MSM zwavel?
MSM (Methylsulphonylmethane) is een vorm van organisch zwavel die goed door het lichaam opgenomen en gebruikt kan worden. MSM is veilig, 100% natuurlijk en het is absoluut geen medicijn of doping. MSM komt van nature voor in gras, melk, rauw vlees, vis en verse groenten. Kruiden die rijk zijn aan MSM, zijn onder andere knoflook, zeewier, goudsbloem en brandnetel. Zwavel is voor mensen en dieren een heel belangrijk mineraal dat in diverse vormen in het lichaam voorkomt.


Een tekort aan zwavel
Een tekort aan zwavel kan zich uiten in een verminderde algemene conditie, een slecht herstel na inspanning of ziekte, een slechte hoornkwaliteit, huidproblemen, luchtwegaandoeningen, allergische reacties van de huid en de luchtwegen en ook in gewrichts- of peesproblemen. Bij paarden met deze problemen zal de extra toediening van MSM zwavel vrijwel altijd positieve resultaten geven (zie ook MSM - allergiƫn, MSM - bewegingsapparaat, MSM - hoeven en MSM - huid).

Voor het behoud van een goede gezondheid en het optimaal functioneren van de lichamelijke herstelprocessen kan ieder paard extra zwavel gebruiken, met name paarden die niet dagelijks weidegang krijgen. Prestatiepaarden, oudere paarden, zieke, geblesseerde, verwonde of geopereerde paarden zullen altijd baat hebben bij de toediening van MSM zwavel. Juist voor deze paarden is het belangrijk dat het lichaam de juiste bouwstoffen heeft voor het aanmaken van nieuwe cellen en het remmen van ontstekingsprocessen

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 13:33

Okay, zwavel zou helpen,maar extra middelen wil ik hem niet meer bijgeven,dat raadde mijn veearts af omdat alle nodige vitaminen in die ene kuur zaten. Ik heb twee paardjes en deze heeft me al veel te veel geld gekost(ik draai voor alle kosten zelf op,mijn ouders geven me geen euro) aan veeartskosten plus dat die nog eens zomereczeem heeft.
Ik wil hem helemaal terug starten aan de basis. Opbouw van spieren met longeren enzo en dan na een maandje pas terug opstappen om te rijden. Maar heeft dat drie maanden nodig of zelfs langer eer spieren natuurlijk terug hersteld zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:38

Zouden anabolen misschien kunnen helpen? Overleg eens met je veearts. heeft mijn paard na ziekte heel goed geholpen, hij heeft hierdoor een versnelde spieropbouw gekregen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 13:41

opbouw van spieren heeft langer nodig dan die drie maanden, en je gaat ook niet alle spieren hetzelfde belasten met longeren als dat je er op zou stappen.

En helemaal als je pony zomerexceem heeft, is dat misschien ook een middel om hem te helpen (met natuurlijk eventueel een Boett deken)