Help! Veulen verkouden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Help! Veulen verkouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 16:05

Mijn Shet-veulen is verkouden sinds een paar dagen. Ze is een beetje snotterig en vandaag hoestte ze even. Dat was gelukkig niet heel erg. Het is allemaal erg minimaal, maar ik wil toch iets geven. Ik zoek dus iets wat geschikt is voor een veulen en wat vast is, geen poeder. Wie kan me helpen?

fique

Berichten: 2503
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 16:10

hoi hoi. mijn mening is dat je beter niet te veel kan geven, laat m gewoon uitsnotteren. zou wel iets van vitamines kunnen geven OK dan!

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 16:11

Ja inderdaad. Ik wilde eerst ook niets geven. Maar aangezien ze vandaag hoestte wil ik erger voorkomen.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 18:00

Niets geven hoor, gewoon in de gaten houden dat het niet te erg wordt en dat je veulen geen koorts krijgt.
Kinderen zijn ook vaak ziek, daarmee kan je het best vergelijken. Zo'n veulen moet weerstand op bouwen.
Succes ermee!!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:02

Loesjuh schreef:
Mijn Shet-veulen is verkouden sinds een paar dagen. Ze is een beetje snotterig en vandaag hoestte ze even. Dat was gelukkig niet heel erg. Het is allemaal erg minimaal, maar ik wil toch iets geven. Ik zoek dus iets wat geschikt is voor een veulen en wat vast is, geen poeder. Wie kan me helpen?


Dat zorg in ieder geval wel dat je telkens even het neusje schoonmaakt en dat je goed oplet als het erger word'?
Dat je moet er nu nog niks aan doen want dit wil nog niet veel zeggen dit kan best wel een vires zijn hoor....of net wat je zegt gewoon verkoude dat is iedereen weleens maar het nadeel is met de longen maar dat zal wel niet want dan had je nog wel een veel ernstige verhaal vertelt en had het veulen nog ergere gehoest.
En je moet ook goed de tempr. in de gaten houden want wie weet krijgt het koorts en dan gaat het misschien de mis in (hopen van niet)
Dus als je het echt niet meer vertrouwt dan raad ik je aan de DA erbij te halen...!
Laatst bijgewerkt door animals op 06-02-04 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

ebony

Berichten: 852
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:08

verkouden is niet erg,maar het hoesten moet je in de gaten houden en zijn temperatuur.ik zou er niks voor geven,evt. een vitamine,maar je kunt ook even de da bellen vragen wat hij er van vind.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-04 19:12

idd de temperatuur in de gaten houden en ik zou hem vitaminen bij gaan geven
voor de rest niet teveel doen
evt tegen het hoesten kun je wat denneknopensiroop geven, bij de kruidvat te koop (voor mensen)
verzacht nl de keel
je kunt evt dierenarts bellen voor advies

maar een verkoudheid maakt een veulen juist sterker hoor !
dus niet aan antibiotica oid beginnen

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-04 20:38

Nee dat was ik ook echt niet van plan eigenlijk. Maar ik wilde voorkomen dat de hoest erger wordt. Verkoudheid is niet erg, dat weet ik. Maarja, ze is nog zo klein, op de een of andere manier ben ik banger bij Sammy dan bij Kyra. Maar de temperatuur hou ik al goed in de gaten. Bedankt voor de tips in ieder geval. Ik lijk net een bezorgde moeder haha. Sorry hoor!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 09:19

Je zou evt. hoestdrank kunnen geven.
Dit smeert de keel en voorkomt zo irritatie van het slijmvlies.
Het heeft geen geneesende werking.
Maar dat heb je ook niet nodig.