een heeeeeele extreme pismerrie vraag....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

anhiza

Berichten: 291
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 20:30

wij hebben er ook zo 1 staan en na wat behandelingen en heen en weer gebel met de DA,hebben we 2 opties: opereren (eierstokken weghalen) of een keer laten dekken dat het lichaam en de hormonen dus ''gesust'' zijn.
alle opties hierboven hebben we al geprobeerd.
door de DA laten spuiten,hormonen,kruiden,noem maar op,voor ons helaas met 0,0 resultaat!
moeilijke keus nu voor de volgenden opties.

Hilde: Tunar x Daisy 13-05-1987

Cindie: Rubus B X Zepp
Evalina:Nando x Ahoy


anhiza

Berichten: 291
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-04 19:12

ik hoorde van de DA dat deze het zeer regelmatig voor ziet komen bij merries tussen de 10 en 14 jaar die nog nooit veulens gehad hebben.
ik had er persoonlijk ook nog nooit van gehoord,maar ga op de conclusie van mijn Da af.
ik ken natuurlijk alleen ons geval en die hebben wij vanaf dat ze 3 jaar is...nooit geen problemen gehad en het is begonnen na de zomer,omdat ze alsmaar hengstig is!
ja,je leest het goed...al vanaf september is ze doorlopend hengstig en goed ook (spuiten,sjago,staart scheef dragen)
ik herken haar echt niet meer terug.
regels en gezag zijn alle jaren gewoon hetzelfde gebleven enevals de samenstelling van de groep ed.
dus heb ik hier echt geen andere verklaring voor als met mijn DA meegaan!
aanstelleritis is het (in ons geval zeer zeker niet)
bij de laatste scan enkele weken geleden is er een folikel ter grote van een vuist weggehaald!
ik zou de Da er goed naar laten kijken en scannen om erachter te komen wat er mis is van binnen en het gedrag van je paard zeker serieus nemen.

Hilde: Tunar x Daisy 13-05-1987

Cindie: Rubus B X Zepp
Evalina:Nando x Ahoy

anhiza

Berichten: 291
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 14:44

zou je eens je ervaringen daarmee kunnen door pb-en?
hou alle manieren en methodes gewoon nog open!'
wanneer begin je daarmee?

Hilde: Tunar x Daisy 13-05-1987

Cindie: Rubus B X Zepp
Evalina:Nando x Ahoy


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Absolem, elin2412, Esther, Iris_123, manubres, Sjors050, Ubermetrics en 26 bezoekers