Schiefel, van de week foto's maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 13:02

Als de schiefel nog actief is, en dus pijnlijk, spuiten ze een ontstekingsremmer in rondom de botwoekering om het ontstekingsprocess en daarmee de groei van de schiefel te remmen. Wel zorgen dat de been nu wel voorzien wordt van bescherming, ook als hij het land of paddock ingaat. Kans op aantikken is nu groter geworden. Oppassen nu voor slecht zittende beschermers. Mijn paard heeft op beide voorbenen schiefels zitten en zeker toen ze gevoelig waren konden de gewone beschermers (ala eskadron en BR) er niet om, omdat de randen van de beschermers net op de schiefel lag.
Foto's worden gemaakt om te zien hoe de schiefel zich ontwikkeld. Als de schiefel te hoog komt richting de knie kan dit problemen geven bij buigen van de knie en kan men eventueel in het uiterste geval overgaan tot operatie.

Succes en sterkte ermee. Mijn paard heeft het nu twee jaar en er geen last meer van. Ze zijn wat kleiner geworden. Ik heb ze destijds ook laten nakijken.



zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 11:20

Twinklebel, die problemen met de standaar beschermers heb/had ik ook met de schiefels van mijn paard. Ik heb daarom beschermers van N.E.W. gekocht. Je kan ze bestellen bij van rijs of kijk op de site www.eventingshop.nl of zoek op new equine wear. Ze hebben een peesbeschermer variant met extra versteviging aan de achterkand en een soort strijklap. Omdat er ook nog een dikke fleece achtige voering inzit is de kans op irritatie en beschadiging nagenoeg uitgesloten. Pablo staat met de strijklap elke dag in de stapmolen en de peesbeschermer draagt hij nogmaal met rijden. Helaas is de peesbeschermer na 2 jaar intensief gebruik net teveel versleten en Pablo heeft een overgevoelige huid en dus gelijk wondjes. Ben nog aan het sparen voor een nieuwe paar. Die 3 in 1 vond ik ook niets.
Naar wie ga je toe voor foto's en diagnose? Succes.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 bezoekers