Wondje met zweetplek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Wondje met zweetplek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 21:04

Kia had een paar dagen een zweetplek in onderaan haar hals zitten en toen ik het wat beter bekeek bleek er ook een klein wondje te zitten. Het wondje zat echter op de rand van de zweetplek en was veel kleiner. Toch is dat zweetplekje een paar dagen blijven zitten op dezelfde plek en was het elke keer weer nat. Ik vraag me af hoe het kan dat Kia gaat zweten in de buurt van het wondje? Het heeft trouwens ongeveer drie dagen geduurt. Nu is het weer over, het wondje is echter nog niet weg.

Bramblerose

Berichten: 1420
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Herwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:29

Heel vreemd... Nooit van gehoord eigenlijk...

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:37

Geen idee. Heb je de DA al gebeld?? Misschien kan die je over de telefoon vertellen wat het is.
Misschien een allergie ofzo??

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 11:58

is het geen wondvocht?

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 12:01

Nee, het zweet zit namelijk vooral boven het wondje en het wondje is niet zo groot dat er zoveel vocht uit zal komen.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 01:14

is het geen speeksel? een pony op de manege, als ze jeuk heeft aan haar buik, krabt ze ook met haar tanden, en dan is er een hele natte plek
ik denk dat ze gewoon likt bijt aan haar hals, dat het daardoor op het randje is omdat ze er niet zo goed bijkan, en dat het zo nat is omdat ze mss wat slijmt Haha!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 21:00

Nee, het zat echt op het midden van haar hals, en daar kan ze met haar mond echt niet bij. Het was ook echt een keurig vierkant zweetplekje en vanaf de huid nat. Als het speeksel was geweest zouden alleen de bovenste haren nat zijn geweest.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 21:53

Ik heb het vorig jaar gehad met een pony die bij mij in pension stond. Ze had het op de kont.
Er zat een grote ronde natte plek, de plek was een beetje harder dan het weefsel eromheen en het was enorm gevoelig. Als ik er al naar wees kromt de pony ineen, ze liep niet kreupel ofzo. Verder naar beneden boven haar spronggewricht zat ook zo'n raar vierkant plekje zoals jij ook omschrijft. Dat was ook nat en erg gevoelig. Het was echter geen zweet. Ik weet niet of het bij jouw paard ook zo is, maar de plek stonk. De DA direct gebeld en hij had het nog nooit eerder gezien. Het leek op een soort brandwond o.i.d. wat je krijgt als je een bijtende vloeistof op je huid krijgt zei hij. De pony had echter een deken op (zat niets scherps in de deken ofzo) en het meisje waar hij van was lag in het ziekenhuis, die was al een tijdje niet geweest. Ik was dus de enige die de pony verzorgde. De DA schreef hydrocotiderm voor, dat heb ik zo'n twee weken lang twee keer per dag op de plek vlink ingemasseerd. De plek werd wel wat kaal, maar na een tijdje was er niets meer van te zien. De pony heeft er verder nooit meer last van gehad. We zijn er nooit achter gekomen wat het is geweest. Verward
Misschien toch even de DA bellen, in ieder geval veel succes en ik hoop dat je wat aan mijn ervaring hebt.

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-04 21:57

Dank je voor je verhaaltje. Bij Kia was het niet zo gevoelig, ik kon er gewoon over heen met de borstel en alles, maar het kan natuurlijk zijn dat het een lichtere vorm is geweest van wat jij beschrijft. Nu is het plekje weer weg, dus ik denk niet dat het veel zin heeft om de DA nog te bellen, maar ik hou het iig nog wel goed in de gaten!